Solseng Startet 21.November.2020 Del på Facebook Startet 21.November.2020 Hei. Jeg har en defekt 115hk Yamaha 96mod/95 prod. Modellbetegnelsen er 115TLRT, lang 20" stamme. Den tar selvsagt mye plass i kjelleren. Vurderer derfor å legge den ut på Finn. Ikke kan jeg skru eller har peiling på motor, så jeg kan hverken fikse, diagnostisere eller verdivurdere denne. Det jeg vet er at den hadde litt nyse-tendenser mens den virket og var kald. Etterhvert ville den ikke starte. Fikk sviv på 2-sylindre, mens de 2 andre ikke ville gå. Jeg regner med at det er/var et tenningsproblem. Kanskje coiler? Dårlige pluggledninger? Utover det vet jeg at oljeblandingstanken ikke virker - men fikk pumpen til å gå med 12V rett på. Nytt ledningsnett/kabel fra motor til fj.kontroll må også til da start-lederen brant av. Undervannshus skal være greit - litt bøyd finne i bunn, men kan nok rettes ut da det er veldig lite. Tilt/trim skal virke. Kosmetisk er den ikke så halvgærn. Jeg tipper en som er god til å skru og har tilgang til verktøy/reservedeler kan klare å liv i den igjen. Ellers er det jo en grei delemotor. Fint hvis noen kunne hinte om hva denne kan være verdt. Jeg klarer desverre ikke å gjette hva som er fornuftig pris, og en pris som selger. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.November.2020 Del på Facebook Svart 21.November.2020 Det der er jo en nydelig flott motor når den er i stand men med mange problemer og en alder på 25 år er jeg redd prisen er veldig mye nærmere null enn du har lyst å tenke... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Guest Svart 21.November.2020 Del på Facebook Svart 21.November.2020 Sånne repobjekter pleier og gå for 10-15 000kr, ofte så er det mer lønnsomt å selge i deler, man får gjerne solgt girhus, powertrim og deksel ganske fort, så tar det litt lengere tid før man solgt forgassere, tenningsanlegg, elnett og etter ett par år så har man fått solgt alt utenom div småtteri Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 21.November.2020 Del på Facebook Svart 21.November.2020 For meg hadde det vært viktig å vite hvordan kompresjonen er, hvor høy og eventuelle ulikheter på sylindere. En ting er å bytte tenningsdeler eller rengjøre forgassere, en helt annen ting er å begynne med boring og sette i overdim-stempel. Hadde ikke kjøpt en defekt motor uten info om komp.... Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 21.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2020 (redigert) Takk for innspill. Jeg kunne nok fått et serviceverksted til å gi en kjapp vurdering, evt. målt kompressjonen. Jeg fikk riktignok en mekaniker til se på den for noen år siden. (7-8 år?). Da målte han kompressjon, og den var visst litt lav på ene sylinder. Om det var innafor eller utenfor fikk jeg aldri vite mer om. Den gikk riktignok greit et par-tre sesonger etter det. Jeg tror også at det er litt verdi i deler, og at evt. kjøper må ha litt vinning om den skal splittes. Ser vel for meg to ulike løsninger: Enten selge den som delemotor. Kanskje si 4-5000,- eller bud/se hva som tilbys? Eller bruke en tusenlapp på å få motoren vurdert på merkeverksted og kanskje kunne få litt mer hvis den kan la seg bringe til liv igjen? Høres det fornuftig ut? Jeg har jo tenkt tanken å få den fikset og slenge den på kjekk skærgårdsjeep - f.eks. en Draco Oceancraft 515 eller noe slikt. Det kunne blitt en gøyal båt med en slik motor. Men så var det kost/nytte av å holde på med et slikt prosjekt da - når man allerede har båt. Redigert 21.November.2020 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
YV4 Svart 24.April.2021 Del på Facebook Svart 24.April.2021 Hei Har du gjort noe med motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 24.April.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2021 Hei. Nei, har ikke gjort noe mer. Har en plan om å få ryddet i kjelleren, så den må bort. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.April.2021 Del på Facebook Svart 24.April.2021 Slike motorer blir jo idagens marked mere for spesielt interesserte som enten har en klassisk båt de vil ha en mere klassisk motor til, eller at de av en eller annen grunn bare digger 2-taktslukten og eksosen Prisen blir jo deretter, avhengig av tilstanden. Primært når det kommer til lakk og tæring som gjerne er det mest tidkrevende å fikse på en gammel motor hvis man vil ha den presentabel. Men vil man bli kvitt den må man bare godta den prisen man kan få. Uansett om det er 5 eller 10 båtpenger. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.