Morild 71 Startet 22.November.2020 Link til dette innlegget Startet 22.November.2020 Hei, er det noen som kjenner til denne typen pakkboks? Den står i en gammel Viksund 660 som har vribar propell og er fettsmurt. Den holder rimelig tett når den får nok fett, men etter en tur på sjøen renner det jevnt med vann...så denne trenger en overhaling. Jeg trenger å vite hva det er, for å få tak i rett type pakninger i riktige dimensjoner , og gjerne litt instruksjoner om hvordan det gjøres....kan det gjøres mens den ligger på sjøen? eller må den opp? Akslingen som går inn i pakkboksen er mellom 31 og 32 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Morild 71 Svart 25.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2020 Fant ut at denne pakkboksen kunne åpnes mens båten ligger på sjøen når det er nok grease i. Dermed fant jeg også ut at den trenger 6 mm (eller egentlig 1/4 toms =6,5 mm) talgpakning (eller bedre oppgradere til teflon). Fikk satt inn en ring med talgpakning, men vil bytte til teflon når jeg har fått tak i dette i rett dimensjon. Jeg vet fremdeles ikke hva denne pakkboksen heter/hvem som har produsert den, så om noen har innspill, er det uansett interssant....akslingen er 31,75 mm - dvs. 1 1/4 toms. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 25.November.2020 Link til dette innlegget Svart 25.November.2020 Har ikke sett denne typen før, så kan ikke hjelpe, men den ser ut til å ha fått litt brutal behandling? Ser litt klemt ut ytterst. kan jo ta kontakt med westmekan, bosvik eller sleipner og høre om noen av de kjenner den igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.November.2020 Link til dette innlegget Svart 25.November.2020 Send en mail og bilde til post@erlingviksund.no Tlf: 004793213091 www.erlingviksund.no Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Morild 71 Svart 29.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2020 (redigert) Gullfisk - det er nok meningen at det skal være som et spor til en stor fastnøkkel, men i praksis vanskelig å benytte fordi det er for trangt til å kunne få den en halv tørn i en operasjon slik den står her nede i kjølen (bare to parallelle spor, ikke seks som på vanlig mutter). Takk for tipset Roger jo - tar en sjekk med erlingviksund - det er mulig dette er levert fra fabrikk, men det leverte også en del halvfabrikat den gangen... Redigert 29.November.2020 av Morild 71 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
netrom89 Svart 31.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2021 Hei. Mitt første innlegg her på baatplassen. Har aldri noensinne eid en båt før, men i 2019 begynte jeg med ett seilbåt prosjekt. og nå som motor skal inn til våren så dukket pakkboks opp, noe jeg aldri har hørt om. så sliter litt med å finne ut om den jeg har duger og hvilken pakkboks type dette er. så håper noen kan hjelpe meg med det? Det kom ikke noe vann inn sommeren 2020, men innenbords motor var ikke monter så det ble brukt påhengsmotor. så er spent på om den holder i år når motor skal inn igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.