Jump to content

Veiv til Suzuki df15 4 takt 2010


Jonasran72

Recommended Posts

Hei 

 

skrur på en Suzuki 15 hk firetakter som jeg nå skal sette sammen blokken på. Det jeg kom borti igår er følgende. Veivaksel på denne motoren er jo satt sammen slik at begge stempler roterer likt i sylindrene ? Har jeg tdc på sylinder 1 så er det likt på nr 2 . Er det da ventilene som styrer vilken sylinder som er tenner og slepper ut eksos? Kammen roterer jo etter en åpne lukke prinsipp. Eller hva blir greia her egentlig. Lite koll på firetakter 

 

På totakt er jo veiven satt opp slik at stemplene aldrig går i samme bane. Men da er det vel åpninger i sylinderveggen som styrer luft og bensin samt eksosen. ? 
 

kan noen forklare her?? 
 

Takk 😄

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...