Jonasran72 Startet 25.November.2020 Del på Facebook Startet 25.November.2020 Hei skrur på en Suzuki 15 hk firetakter som jeg nå skal sette sammen blokken på. Det jeg kom borti igår er følgende. Veivaksel på denne motoren er jo satt sammen slik at begge stempler roterer likt i sylindrene ? Har jeg tdc på sylinder 1 så er det likt på nr 2 . Er det da ventilene som styrer vilken sylinder som er tenner og slepper ut eksos? Kammen roterer jo etter en åpne lukke prinsipp. Eller hva blir greia her egentlig. Lite koll på firetakter På totakt er jo veiven satt opp slik at stemplene aldrig går i samme bane. Men da er det vel åpninger i sylinderveggen som styrer luft og bensin samt eksosen. ? kan noen forklare her?? Takk 😄 Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 25.November.2020 Del på Facebook Svart 25.November.2020 Det er som du sier, ventilene som styrer. Se link, animert video av funksjon, 4 sylindret. Sitér dette innlegget Link to post
Jonasran72 Svart 25.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2020 Ok Var en bra forklaring på den videoen. Takk for tilbakemelding 👌👌 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.