olpi Startet 23.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 23.Oktober.2005 Hvor kaldt kan det være før man bør la være å bore store hull med hullbor i glassfiber? Jeg tenker da på om gelcoat lettere vil sprekke/skalle av hvis det er kaldt, og at det ikke blir pent av den grunn. Det er ifm med montering av båtvarmer jeg kom til å tenke på dette. Slanger skal jo trekkes og det må borres en del hull både i innerskott og skuteside. Sitér dette innlegget Link to post
hschrde Svart 23.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2005 Hmm... Har ikke tenkt på det før - men du har sikkert rett! Kanskje er det lurt å varme opp lett - forsåidt på sommeren også? Blir sikkert mye penere hull uansett, dersom gelcoaten holder 50-60 grader? Feks spyle med varmt vann først? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 23.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2005 Tror ikke at temperaturen har så mye å si. Med mindre det dreier seg om en pioner-jolle som er av termoplast. Mens våre hangarskip er jo av herdeplast (var det vel det het). Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 23.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2005 Det bør gå fint, men husk å tape området du skal bore i, så slipper du at det skaller av små biter. JOH Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 23.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2005 Jeg monterte varmer i en cranchi i fjor vinter i 17 minus.. ikke noe problem, bortsett fra at jeg frøs... Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 23.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2005 Det aller smarteste er å borre med hullborren i revers til du er kommet gjennom gelcoaten.. Da setter du rett vei og borrer gjennom plasten. Da ungår du å "chippe" gelcoaten. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.