Jump to content

Kart/ekkolodd - et stort eller to mindre


andhaake

Recommended Posts

bellen skrev 7 minutter siden:

Men skal enn ha både ekkolodd og kartplotter splittet på samme 16" skjerm så blir bildene mindre oversiktlige enn om han skulle hatt kart og ekkolodd separat på hver sin 10".

Enig i at dette har med bruk å gjøre. Hvis han bare kjører kart (kanskje med radar eller AIS overlay) hadde jeg gått for den store. Men hvis han bruker ekkolodd og kart eller lignende hadde jeg gått for de to små. To små har også backup fordelen selvfølgelig.

Link to post
Share on other sites

Ville helt klart gått for 2x10 om jeg skulle gjøre samme valget. Litt avhengig av plotter fabrikat så mister en ofte noe funksjonalitet i hvert skjermbilde når en velger spilt screen og bruken kan bli noe knotete. I 27 knop ønsker jeg minst mulig knot og trykking for å endre radar filter eller kart parametere.  To separate  enheter gir bedre fleksibilitet og redundans. 
Kjører på gammel 8 tommer Raymarine i kombinasjon med nyere 9 tommer i min båt. 
Bruker begge to samtidig ved navigering, men da med forskjellig grad av zoom. 
Kommer til å oppgradere til 2x ca 10 tommer når økonomien tillater det. 
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...