Jump to content

AUTOPILOT AP100 og GPS antenne


MØST

Recommended Posts

Er det mulig å koble en AP 100 opp mot en GPS antenne og ikke bare til et magnetkompass fra Bergen-Nautik?

Om dette ikke lar seg gjøre er jeg takknemlig for et inspill til forslag til autopilot på en Viksund 31.

Ønsker en GPS antenne og kanskje slippe å lage diviasjonskurve-skjema.

Pumpe er reversibel Robertson RPU160.

Link to post
Share on other sites

Takk til Hulda. Det er vel bare å shoppe noe nytt da, eller å leve med det eksisterende. Den funker jo, men etter total renovering av sjarken og nytt SIMRAD utstyr som plotter og lodd ser jeg for meg en "oppgradering" av hjelpemannen også, men hadde håpet å slippe utarbeiding av ny devisjonskurve skjema - derfor noe mer "lettvint".

Link to post
Share on other sites

Stålbåten Hulda forflytter seg utmerket med kompass av typen rategyro. Deviasjonstabell er noe jeg har planlagt å sette opp de siste 40 årene. Har ikke kommet så langt enda. Alt jeg har kjører innenfor +/- noen få grader. Kartplotterene mine går på GPS-kurs. Også innenfor mine toleransekrav.

Link to post
Share on other sites

Monterer ganske mange autopiloter i året.  I viksund 31 og liknende går det stort sett i simrad a2004 med hs60 satelittkompass hvis båten skal brukes til fiske pga work program på simrad. Hvis det er for å ha autopilot når du går vanlig monterer vi oftest raymarine evolution. Simrad kan bruke alle pumper men raymarine kan kun kjøre en reversibel pumpe. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...