Jump to content

Kalesjevask/Impregnering Østlandet


tom-ba

Recommended Posts

Jeg har akkurat nå min inne hos Alf Hansen Oslo - Tlf: 67512410. De markedsfører seg med et moderne

anlegg for slikt.

Min var godt skitten og med en god del jordslag. Kan du vente en uke eller to kan jeg sikkert opplyse om resultat og pris.

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Jeg har akkurat nå min inne hos Alf Hansen Oslo - Tlf: 67512410. De markedsfører seg med et moderne

anlegg for slikt.

Min var godt skitten og med en god del jordslag. Kan du vente en uke eller to kan jeg sikkert opplyse om resultat og pris.

Da kan jeg rapportere følgende:

Kalesjen kommet i retur ferdigbehandlet med aldeles nydelig resultat. Den ser nærmest ny ut. All jordslag borte. Så om den nå bare passer på båten til våren, og ellers ikke annet galt har skjedd med den skal jeg si meg svært godt tilfreds.

Pris for vask/jordslagbehandlig/impregnering/frakt fra Oslo var kr 1.900,- Akseptabelt etter min mening.

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Har akkurat snakket med Arvid Thoresen Båtkalesjer AS i Tønsberg. De skal ha den nette sum av ett tusen kroner for vask av kalesje. Glemte å spørre om det var inklusive impregnering.

 

Prisen er vel ikke så gal ? Generellt så er Arvid Thoresen Båtkalesjer veeeeldig dyr syntes jeg.

Redigert av thor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Prisen er vel ikke så gal ? Generellt så er Arvid Thoresen Båtkalesjer veeeeldig dyr syntes jeg.

Prisen er helt ok den thor. Han har riktignok rykte på seg for å være dyr, men på vask så tror jeg han er i tråd med markedet forøvrig. Har ikke fått igjen kalesjen ennå, så jeg kan ikke si noe om kvaliteten på arbeidet. Skal rapportere når jeg får den tilbake.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

jeg trenger en slik "dings" som sitter inne i kalersjebøylen/røret.

Altså den sitter på enden på røret som blir festet på den andre "dingsen"som igjen sitter fastskrudd på skroget.

Denne går det å hekte av på en enkel måte.

 

Klønete forklart men...

Kan denne"dings" skaffes hos noen av de overnevnte kalersemakere?

Å hva kaller dere denne"dingsen" her på forumet??

 

Noen som forsto....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...