erlend mb Startet 2.Desember.2020 Del på Facebook Startet 2.Desember.2020 Før skulle man vel ta av bensinslangen og kjøre til motoren stoppet for å tømme forgasseren for bensin før vinteren. Er det noe poeng å gjøre det på en nyere motor. Har begrenset peiling på motor, men disse har vel ikke forgasser? Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 2.Desember.2020 Del på Facebook Svart 2.Desember.2020 Jeg var i kontakt med forhandler med lignende problemstilling tidligere i år, og fikk som svar at EFI-motorer ikke har behov for å tømmes for drivstoff. Ble derimot anbefalt å kjøre motoren med "fuel stabilizer" i drivstoffet som en del av vinterkonserveringen. Dette gjaldt en Mercury F20 E EFI. Hva slags motor er det snakk om i ditt tilfelle? Sitér dette innlegget Link to post
erlend mb Svart 2.Desember.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2020 (redigert) 80 hk honda fra 2018 Redigert 2.Desember.2020 av erlend mb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 2.Desember.2020 Del på Facebook Svart 2.Desember.2020 Ta av bensinslangen på tanken, ta slangen oppi en 5L kanne med alkylat bensin (den har ikke etanol i seg), så kjører du den varm i ferskvann. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 3.Desember.2020 Del på Facebook Svart 3.Desember.2020 (redigert) Eller 98 oktan Shell V-power. Den har ikke etanol. Den står seg fint over vinteren. Bruker det på veteranbilen. Men sant skal sies; på båten med en Yamaha F50 bryr eg meg ikkje. Den starter like fint på 95 til våren. Men drenerer forgasserne.... Innsprøyting vet eg ikkje hva som egentlig kan gå gale. Værste er om den står med tom tank. DA kan du få kondensproblemer. Redigert 3.Desember.2020 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.