Jump to content

Lager ved knute dph


Gp68

Recommended Posts

Jeg har skiftet simring ved knute på et dph drev. Når jeg skal sette det hele sammen igjen så er det noe rart. Jeg trekker til bolt på knuteaksel med 80 Nm som oppgitt. Lageret går da veldig tregt, nesten helt i lås. Jeg løsner alt igjen og prøver på nytt med 60 Nm,  det samme skjer igjen. Dette lageret skal ha en liten forstramming men er usikker på hvor mye og hvordan jeg går fram. Mistenker også at jeg fikk gjort en feil når jeg demonterte. Jeg misforsto og prøvde å løsne løpehjulet med et kraftig skrujern mot huset. Jeg syns ikke det rikket seg men mulig det kom litt likevel, er det i det hele tatt mulig å bevege dette lageret på denne måten? Hvis jeg har beveget det blir det vel feil med tanke på shims til løpehjulet også. Jeg lurer derfor om noen kyndige har svar på hva jeg kan gjøre for å få dette trygt i havn.  

Link to post
Share on other sites

Feil post.

Kommenterte først på aksel lagre i transom som har låseklips, ser det er på drevet og da er det to forskjellige ting.

Men har du banket med skrutrekker har nok lageret fått skade.

 

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...