Swingswong Startet 5.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2020 Jeg bygger ny større kasse for ankertau i båten. Etter å ha banket ut deler av denne epoxyen ser jeg noen glasstråder. Litt usikker på om det er bunn av båten eller noe som er i haugen av epoxy som var under den gamle taukassen, men for sikkerhetsskyld tenkte jeg å pusse over og behandle slik at det ikke kommer vann til. Skal jeg smøre på noe polyester eller holder det med å male med akrylmaling? Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 5.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2020 Jeg ville dekket de løse glassfibertrådene med Polyester for sikkerhets skyld. Da er du helt sikker på at det ikke trekker fuktighet inn gjennom trådene og inn i skroget. Jobbet noen år hos en båt produsent, og vi malte alltid over med Polyester på flater eller topcoat på tynne kanter der glassfiber duken/tråder var synlig. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2020 Swingswong skrev for 10 timer siden: Jeg bygger ny større kasse for ankertau i båten. Etter å ha banket ut deler av denne epoxyen ser jeg noen glasstråder. Litt usikker på om det er bunn av båten eller noe som er i haugen av epoxy som var under den gamle taukassen, Er du sikker på at det er brukt epoxy på dette? Tipper det kun er polyester og glassfiber, evt. noe divylett eller noe. Hvis du sliper helt rent inn til skroget kan du male over med topcoat, da blir det hel ved. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Swingswong Svart 5.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2020 Det er i alle fall hardt å slipe på. Det er noen rester igjen. Da maler jeg over å sier meg fornøyd med det ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.