Jump to content

Vet noen om en kasse eller plastboks med lokk på 90x70x40 indre størrelse som tåler å stå ute?


Mastiff

Recommended Posts

Jeg trenger en lett boks/kasse til å legge teinehaleren i når den ikke er i bruk. De 40 centimeterne er høyden. Et eller annet med lokk som holder innholdet tørt, og som lett kan hives ut av båten og på brygga når jeg setter Hobbyfisheren på festet for å dra ut og trekke. Kraftig plast med lokk er egentlig greiest, men ander forslag tas også imot med takk. Jeg vil bruke kjetting rundt den og hengelås for å bremse eventuelle "ubudne gjester" på brygga lenge nok til at overvåkningskameraet får noen gode bilder. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Keter, ja. Jeg har alt tenkt på det. Problemet er at standard dybde på putekasser er 60 cm, så dermed blir den for kort for 70-siden.

 

Rettelse: De har noen som er store nok, men de er digre på alle måter, så man er oppe i halvannen meter og et par tusen kroner.

Redigert av Mastiff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

de putekassene jeg har sett har ikke vært spesielt solide, neppe egnet til å flytte på tyngre ting.. 

Disse her har bra utvalg, en pelicase burde jo funket utmerket da men prisen er jo heftig...
https://www.rufo.no/categories/rufotransportkasser 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

@ivar Ja, det koster nesten like mye som teinehaleren...

 

@mavi Hm... Lurer på om det går an å få tak i et stort sånt og sage bort "magebeltet", så jeg trer den øverste delen ned over den nederste og det blir tett på den måten. Det trenger jo ikke være tett for dogg og sånt, bare at det ikke regner nedi der.

Link to post
Share on other sites

Sjekket nå. De har ikke noe som er stort nok, unntatt en alukasse til nærmere 6000 med moms. Lurer på om to store murerbaljer kunne funke, den ene riktig vei, kappet litt på toppen, så den andre kan trekkes ned over den. Men da måtte de jo hatt en diameter på 90 cm, og det er vel tvilsomt om det fins. Felleskjøpet har iallfall ikke noe så stort.

Link to post
Share on other sites

Problemet er vel at jeg samtidig vil ha den lett nok til å vippe rett opp på brygga uten å knekke ryggen hver gang jeg skal ut. Likevel kan det godt være at det blir til det. Det beste materialet jeg vet om til sånt, er baderomspanel  av typen Fibo Trespo. Jeg har ei plate som har stått ute i to år nå, og den er ikke sprukket det minste opp, selv om de sagde kantene ikke er smurt inn med noe.

Link to post
Share on other sites

hva med å bygge selv slik at du får målene du trenger.    Men det går jo med endel materialer uansett

 

Kan man bruke slike med feks forskalingsplater tro? 
https://www.clasohlson.com/no/Aluminiumsprofil-for-case-og-kasser/p/Pr412692000

 

edit :  flere på samme tanken ser jeg :giggle:

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Jeg tror vel egentlig ikke det blir så stor forskjell om jeg bygger en liten ramme av 36x48 impregnert og skrur og limer platene i det. Så finner jeg sikkert en enkeltplate som rest hos en av byggevaresjappene, det hender jo at de brenner inne med ei plate iblant.

 

Edit: En annen variant er samme ramme av impregnert og så tynne aluplater fra blikkenslageren, jeg må sjekke hva de skal ha. Det får jeg jo da etter mål.

Redigert av Mastiff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har en hette til den (fra en gammel grill), men når det blåser skikkelig her, vil den bare bli revet i stykker. Og dessuten vil jeg ikke at den skal være så synlig. Om vinteren er jeg bare ute en gang i uka for å ta krepseteinene (og ikke så mye engang den siste måneden, men det været som har vært...), og da vil jeg helst ha den litt mer skjermet mellom det.

 

Redigert av Mastiff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjøpte for noen år siden 2 stk glassfiberkasser herfra http://www.solprodukt.com/264104914

Greie både til sittebenk og oppbevaring. Blir kanskje for dyre?

954BDB2E-9AFE-4250-9602-0AFDCB1BDBC1.jpeg.2ba9a289b59ebb8bc8aa56c71851d7d5.jpeg

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Ser jeg betalte kr 2.150 pr stk, inkl mva og postfrakt. Dette var tilbake i 2015  

 

Korreksjon - det ble kr 2300 pr stk, da med gummipakning mot lokket og syrefaste hengsler. Kan fåes med sidehåndtak og låsebeslag også.

 

Redigert av Rolf (see edit history)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...