Jump to content

Hvem overhaler VP 290 DP-E drev?

Mr_Stian

Recommended Posts

Heisann. Tok av drevet for sesongen å tappet av oljen. Denne var sort (brent) med en del metall partikler i. Se bilder nedenfor.

Så jeg regner med at jeg må åpne drevet å få sjekket grunnen til dette. Jeg har ikke merket noe i løpet av sesongen. Drevet skifter bra og kontant i både revers og fremover. Ikke noe vibrasjon eller noe. Oljenivået var også bra før jeg tappet av oljen. Ikke noe vann i belgen. Oljen luktet en del, men ikke noe annet en hva jeg forventet det luktet av gear olje. 

Hvem er det som er flinke på drev? Gjerne rundt Stavanger. 

Kunne gjerne begynt litt på dette selv, men har ikke nok erfaring med drev til at jeg er sikker på å starte denne jobben selv. Jeg er mekaniker, men har ikke jobbet så mye med dette. 

Er det noen som vil spekulere i hvor mye en slik overhaling vil koste? Eventuelt noen som selge overhalte 290 drev? Pris på nytt drev?

Bilde_15_12.2020,_08_30_55.jpg

Bilde_15_12.2020,_08_31_07.jpg

Anbefaler å ta kontakt med Drevservice/Marinedeler.no, har inntrykk av at svært mange er fornøyde med både service og kompetanse derfra. Har ikke hatt drev inne der selv men bestilt litt forskjellig deler der og vært veldig fornøyd, kommer nok til å bruke dem om noe skulle oppstå.

Kjapt søk så dukket denne tråden opp, med pris på 47000 på to drev i 2016, så har du jo en viss pekepinn.

Redigert av Sturee (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...