Mr_Stian Startet 15.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 15.Desember.2020 Heisann. Tok av drevet for sesongen å tappet av oljen. Denne var sort (brent) med en del metall partikler i. Se bilder nedenfor. Så jeg regner med at jeg må åpne drevet å få sjekket grunnen til dette. Jeg har ikke merket noe i løpet av sesongen. Drevet skifter bra og kontant i både revers og fremover. Ikke noe vibrasjon eller noe. Oljenivået var også bra før jeg tappet av oljen. Ikke noe vann i belgen. Oljen luktet en del, men ikke noe annet en hva jeg forventet det luktet av gear olje. Hvem er det som er flinke på drev? Gjerne rundt Stavanger. Kunne gjerne begynt litt på dette selv, men har ikke nok erfaring med drev til at jeg er sikker på å starte denne jobben selv. Jeg er mekaniker, men har ikke jobbet så mye med dette. Er det noen som vil spekulere i hvor mye en slik overhaling vil koste? Eventuelt noen som selge overhalte 290 drev? Pris på nytt drev? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 15.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2020 (redigert) Anbefaler å ta kontakt med Drevservice/Marinedeler.no, har inntrykk av at svært mange er fornøyde med både service og kompetanse derfra. Har ikke hatt drev inne der selv men bestilt litt forskjellig deler der og vært veldig fornøyd, kommer nok til å bruke dem om noe skulle oppstå. Kjapt søk så dukket denne tråden opp, med pris på 47000 på to drev i 2016, så har du jo en viss pekepinn. Redigert 15.Desember.2020 av Sturee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 15.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2020 Har sendt de en epost med noen bilder. Tok av den nederste delen av drevet, og der var der merker i både rullene og lagerbanen på lageret som står på akslingen. Tok ut propell akslingene å det er skader på samtlige tannhjul. Så får se hva de sier. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 15.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2020 Da var prisene på drevoverhaling gått betydelig opp. De skulle ha 40.000 for overhaling da ikke inkludert nye tannhjul. Jeg trenger mest sannsynlig begge settene å de koste 21.000 ganger 2. Så totalt 82.000 for å overhale. Da kjøper jeg heller ett nytt... Får se om det dukker opp noen brukte en plass... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Jeg har ett brukt med 1.95 utv (hvis ikke jeg husker helt feil) skal finne det frem en dagene og sjekke tilstand, det skal være bra, men vil dobbeltsjekke det Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 16.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Eika skrev for 5 timer siden: Jeg har ett brukt med 1.95 utv (hvis ikke jeg husker helt feil) skal finne det frem en dagene og sjekke tilstand, det skal være bra, men vil dobbeltsjekke det Ta gjerne og sjekk det ja. Utvekslingen er noe høy da det jeg har i dag er 1.68. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Mr_Stian skrev for 18 timer siden: De skulle ha 40.000 for overhaling da ikke inkludert nye tannhjul. Jeg trenger mest sannsynlig begge settene å de koste 21.000 ganger 2. Så totalt 82.000 for å overhale. Koster det 42.000,- bare for tannhjulene til et 290 drev? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mr_Stian Svart 16.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Det var det Drevservice sa de kostet ja. 21.000 pr sett. Det er snakk om totalt 6 tannhjul så det er en helt hinsides pris! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Mr_Stian skrev for 13 timer siden: Ta gjerne og sjekk det ja. Utvekslingen er noe høy da det jeg har i dag er 1.68. Kamerat av meg har ett 1.68 liggende i reserve, skal høre hvor mye han skal ha for det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.