Jump to content

er dette riktig, at den er 21 i fot?

mrmartin123

Recommended Posts

Dette er nok en 15-foting. Kjenner igjen modellen. Sammenlign med andre 15- og 21-fotinger på finn.no så ser du at det er helt forskjellige størrelser - skrog, høyde, bredde, innredning, overbygg, mm. Og på bildene kan man sammenligne og måle med andre ting med mer eller mindre kjent størrelse. F. eks. hjulet på tilhengeren, lengden på skiltet fra Småbåtregisteret, skiltet på tilhengeren, antall knapper på kalesjen, da ser man at dette er en ganske liten båt.

Ida Marie III skrev 1 time siden:

Dette er en 15 foter...hadde selv en slik tidlig på 70 tallet ..den var riktignok litt mer gul i fargen... med kjenner igjen skroget...helt likt...men inventaret er uorginalt på denne som er avbildet...

With laget både 17 og 20 fotere...men disse hadde drommedille skrog... 

Jeg mener å huske at det også ble lagd en versjon som vist her med GT stoler og benk bak, slik at det kan være originalt. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

mrmartin123 skrev for 3 timer siden:

takk for svar trodde det samme slev men jeg spurte selger å han insiserte på at den var 21 fot

mrmartin123 skrev for 2 timer siden:

selgeren vil ikke gå med på å måle den

Ytterst merkelig. Selgeren vet ikke hva han selger, men insisterer på å ha rett. Men ser ut som et pent eksemplar av 15-foteren, da.

Redigert av Korsfjord (see edit history)

Et kjapt søk i tilhengerappen på reg nr (den som beregner tillatt hengervekt ifht sertifikat) viser at den aktuelle hengeren avbildet er 464 cm (altså ca 15 fot). Båten oppå er ikke særlig lenger enn den. 

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

ivar skrev On 18.12.2020 at 20.58:

den ble vel erstattet av KMV 1500 , men ikke sikker på når det kan ha skjedd. Midten / andre halvdel av 80-tallet muligens? 

image.jpeg.89a268d705b2d8754e2139905dca84f8.jpeg

Husker at min far og jeg var og kikket på en ny, slik båt hos en forhandler. Dette må ha vært i 85 eller 86. Da hadde disse båtene sortelokserte vindusrammer, seter og polstring i offwhite og rødt, samt en stor dekorstripe øverst på skrogsiden. Tipper derfor vi er helt i starten av åttiårene i båten på bildet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...