Lanber Startet 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Desember.2020 Jeg har på min 31 fots seilbåt odometer på 3550nm i skrivende stund. Det hadde vært steike gøy å runde 4000 før nyttår! Det er 450nm og jaggu ett godt stykke med 5.5 knops snittfart. Lar det seg gjøre? Eventuellt hvor bør jeg legge turen? Båten ligger med fulle tanker og klar for reise i Grimstad. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Følg etter sola, da blir det fort endel nautiske Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 19.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Da havner jeg i Nederland! Sola går opp på 130 grader og går ned på 220 grader! Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 For en flott båt forøvrig! En drømmebåt. så du fikk godt forslag på Facebook om svenskekysten. mellom småbarn og jobb har jeg ikke tid til så mye seiling som du. Men håper å komme sterkere tilbake til neste år. Da har jeg noen lengre turer på blokka. Nå vinterstid ser jeg fram til ny sprayhood, for litt beskyttelse i vinden. Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 21.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 (redigert) Kasta loss idag kl 1600. Blåser fint på utsida her. Tar medvinden oppover kysten. Seiler konservativt i natt og starter ut med revet storseil og full selvslåer Redigert 21.Desember.2020 av Lanber (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 21.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Seilas skal være lystbetont. Ikkje mye lyst i 4m brytende bølger! Går inn Tromøysundet Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 21.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Er ganske grei vindretning i Blindleia nå, du kan jo slå frem og tilbake der noen ganger? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 23.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2020 Finn deg ei lun bukt, finn frem en ankerdram, og syng julen inn? God Jul! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lanber Svart 23.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2020 Tok en 90 grader en god time til nordende av Tromøysundet, så krysset jeg meg inn til Eydehavn før motor brakte meg inn til Pollen i Arendal. Så fikk jeg handlet i går før jeg krysset meg til Grimstad i perlevær senere på dagen :-) Telleren på 3650nm nå, så får vi se hva jeg klarer før nyttår! Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 25.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2020 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.