Andy76 Startet 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Desember.2020 Hei. Er det noen som klarer å se utifra bilder om den er ferskvann eller sjøvann avkjølt? For meg ser det ut som ferskvann siden den har et radiatorlokk som man har på biler. Prøver og å finne noen motorskyndige/ motorintereserte som bor i Karmøy og Haugesund området som har litt tid til overs som egentlig kunne bare tatt en tur bort til båten med et start batteri og starte den opp og sjekket bare litt raskt tilstanden uten å gjøre noe mer spesielt med den. Står på land i en motorseiler men jeg bor litt langt vekke. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Hei Andy76 velkommen til Båtplassen ! det der er ingen MD 17C......det er jeg helt sikker på. muligens en MD 2030......men der er jeg litt usikker les reglene for titler til tråder og endre den...stor risk aners att tråden blir slettet. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Andy76 Svart 19.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 (redigert) Google MD 17C. Finnes og har vært diskutert før.Søk tilogmed på Volvo Penta sine sider! Hva er regelen jeg bryter? Redigert 19.Desember.2020 av Andy76 Skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 (redigert) Andy76 skrev 15 minutter siden: Google MD 17C. Finnes og har vært diskutert før.Søk tilogmed på Volvo Penta sine sider! Hva er regelen jeg bryter? jada.....MD 17C.....finnes men det er ikke en MD 17C....du har lagt ut bilde på....det er en annen motor. her er reglene........du må skrive litt mer i Emnetitlen..... https://baatplassen.no/i/terms#baatforumet Redigert 19.Desember.2020 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Andy76 Svart 19.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 (redigert) Da beklager jeg for det ene bruddet om det med jobb. Var egentlig ikke engang en jobb men bare å sjekke riktigheten til et kjøp jeg har gjort. Så dette er ikke en MD 17C...... Da står det feil i opplysningen levert med båten for den ble originalt levert med den Winga87 jeg nettopp kjøpte. Da får jeg kontakte Volvo Penta og høre med dem. Og grunnen til at jeg faktisk hadde det som evnetittel var nettopp pga at jeg trodde det var en MD 17C. Som jeg ser nå om at det kan være en MD2030 dom du nevner på bilde søk håper jeg at dette er en god motor. Redigert 19.Desember.2020 av Andy76 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Som det blir skrevet her, ser ut som en VP MD2030, skal vel være en god motor det om den er godt vedlikeholdte. Vedrørende sjø eller ferskvannskjølt så er jeg ikke god nok på denne motoren til å bedømme det men den har jo ingen ekspansjonstank (som man ser på bilde) så da må den vel være sjøvannskjølt? Sitér dette innlegget Link to post
Andy76 Svart 19.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 ne.andersson skrev 1 minutt siden: Som det blir skrevet her, ser ut som en VP MD2030, skal vel være en god motor det om den er godt vedlikeholdte. Vedrørende sjø eller ferskvannskjølt så er jeg ikke god nok på denne motoren til å bedømme det men den har jo ingen ekspansjonstank (som man ser på bilde) så da må den vel være sjøvannskjølt? Ok takk. Får vel sjekke med Volvo Penta sitt reregister.... Nå ble jeg litt forvirret av alt så håper produsenten har et svar til meg. Gunga Din skrev 14 minutter siden: jada.....MD 17C.....finnes men det er ikke en MD 17C....du har lagt ut bilde på....det er en annen motor. her er reglene........du må skrive litt mer i Emnetitlen..... https://baatplassen.no/i/terms#baatforumet Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Det er en MD2040-D, og den er ferskvannskjølt. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 (redigert) Du sier det jo selv, siden den har "radiatorlokk" (som sitter på varmeveksleren) så er den ferskvannskjølt. Og definitivt ikke noen MD17, derimot en MD2030 som er en generasjon nyere enn MD17. Senere kom 2003 og 2003T (turbo) før D2-40 overtok. Redigert 19.Desember.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andy76 Svart 19.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2020 Takker for alle svar!!!! Jeg må nok ta meg en lang kjøretur og fergetur og få klarhet i dette.... Håper og på svar ifra Volvo Penta. Takker og bukker for alle innspill. Riktig God Jul til alle! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2020 Ser ut til å ikke ha vært startet på lenge. Utover det en kurant og ferskvannskjølt motor. Skulle gjerne tatt turen om jeg hadde hatt tid, men det er hektisk nå før jul;-) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Andy76 Svart 20.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2020 Takker. Blir hektisk her og.... Skal prøve i romjula men vær utsiktene er ikke akkurat helt fine heller så blir vel forhåpentligvis i begynnelsen av Januar. Ja det er riktig at den ikke har blitt startet på en stund for det har vært konsetrert helst om å restaurere innredning men motor ble kun for noen dager snurret rundt bare for å sjekke at ikke noe hadde satt seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.