Mouche Svart 28.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2020 Etter hva jeg kan se så veier letteste variant av denne båten over 900 kilo til over 1300 kilo avhengig av type båt (open eller pilothouse) og da betyr 90hk i mine øyne betydelig undermotorisering og motoren burde fortrinnsvis være på 150 hk. Tror ingen propell i verden kan rette opp dette. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Svart 28.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2020 Mouche skrev 1 time siden: Etter hva jeg kan se så veier letteste variant av denne båten over 900 kilo til over 1300 kilo avhengig av type båt (open eller pilothouse) og da betyr 90hk i mine øyne betydelig undermotorisering og motoren burde fortrinnsvis være på 150 hk. Tror ingen propell i verden kan rette opp dette. Null problem, ser enkelte på finn selger "aks propeller" som gir en akselerasjon av en annen verden, i tilegg koster de 15 000kr ifølge forje eier Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 28.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2020 (redigert) ...og når tådstarter ikke oppgir hverken ditt eller datt, eller sier noe som helst om hva som er problemet eller hva vedkommede ønsker å oppnå, da er det jo bare tut og kjør uansett. Ikke har han sagt hvilken propell som står på nå. Han har bare spurt om noen vet hvem som selger Solas New Saturn til sterkt rabbatert pris. - Spørsmålet har jeg allerede besvart. Det er noen firmaer som reklamerer for noen venstregående propeller de ikke får solgt og som ikke er brukende for trådstarter. - Jeg vet jo at det ligger en Solas New Saturn 13,5"x15" på Finn til 2000,-. (Men det er 15 spline og moden for en liten rep-jobb). Jeg har solgt helt perfekte Solas-propeller til den prisen, så denne er ikke verdt en krone over tusenlappen. Solgte nylig en propell til østlandet hvor norsken var så dårlig at jeg ikke engang gadd å legge til frakt og oppkrav. Blir det mer klur og spørsmål der, reiser jeg østover med hakapikk! Men som sagt: Jeg vet fortsatt ikke hva trådstarter vil? Billig stålpropell? Ja, da har jeg faktisk besvart det spørsmålet også. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=190082484 Jeg vet jo at denne ikke passer på splines og må rehubes, så jeg skjønner ikke at jeg gadde å lime inn linken engang, men han kan kanskje spare en tusenlapp hvis det er det som er målet. Men jeg aner at trådstarter ikke vet hva han vil ha, så da er sikkert svaret ikke avgitt og avklart. Noen ganger er det beste å bare gi bæng i et par tusenlapper, og bare kjøpe det riktige. Ferdig snakka. Trådstarter har jo til og med lagt ved en link til propellen han ønsker. Det er jo bare å klikke og kjøpe, og så har du den i hus etter et par tre dager! Svaret er nei. Nei! Glem det! Selg båten og finn på noe annet. Noe digitalt. Redigert 28.Desember.2020 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rocco Svart 30.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Jeg ønsker ny propell fordi jeg har hørt at stål er mer effektivt og gir bedre egenskaper og lavere forbrukt. Er ikke ute etter høyest mulig toppfart. Original propellen gir bra nok ytelse. Derfor ønsker jeg ikke å gå opp i stigning med mindre motoren ikke jobber dårligere. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 30.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2020 Du vil nok få bedre drivstofføkonomi og bedre egenskaper ved og bytte til 150hk, nå vet ikke jeg hvilke årsmodell den 90'n din er, men du får vel 30+ for den og da er det ikke sååå mange tusenlapper imellom for og få en momentsterk V6 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.