Jump to content

Bavaria 34 som slår i brygga med sprengte fendere

lurvetass

Recommended Posts

Hadde jeg sett noe slikt i vår marina ville den første reaksjonen vært å rette på fenderne. Ut fra bildet er det minst en pølsefender eller to og en  kulefender som er intakte, men må legges til rette. Sånt har jeg gjort før, og da gir jeg blaffen i bekymringer som at man ikke skal pådra seg ansvar ved å hjelpe folk . . .

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

NilsPils skrev for 1 time siden:

Hadde jeg sett noe slikt i vår marina ville den første reaksjonen vært å rette på fenderne. Ut fra bildet er det minst en pølsefender eller to og en  kulefender som er intakte, men må legges til rette. Sånt har jeg gjort før, og da gir jeg blaffen i bekymringer som at man ikke skal pådra seg ansvar ved å hjelpe folk . . .

Ja, helt klart! Første som slo meg også. Jeg hadde bare hoppet opp i båten og fikset på dette, det handler jo om å berge verdier. Her er det jo helt sikkert en båteier som hadde blitt glad dersom noen hadde berget båten hans. Mest sannsynlig ligger det noen fendere på andre siden av båten også. Dessuten er det heller ikke usannsynlig at man kan redusere dunkingen mot brygga ved å legge på to spring.

NilsPils skrev for 3 timer siden:

Sånt har jeg gjort før, og da gir jeg blaffen i bekymringer som at man ikke skal pådra seg ansvar ved å hjelpe folk . . .

Er dette virkelig et utbredt problem i Norge? I mitt hode er det ekstremt dårlig sjømannskap å ikke prøve å hjelpe til så godt man kan i slike situasjoner, så får man heller dokumentere situasjonen før og etter så godt man kan…

Hiv på et par spring og bruk av fenderne som allerede er ombord for å få fendret opp båten riktig igjen, så er mye gjort!

Buster L Mercury skrev 1 time siden:

Det legger en stor fender på fordekket også....

:giggle:

Redigert av Seilerslask (see edit history)
Komodo skrev for 11 timer siden:

Ja, helt klart! Første som slo meg også. Jeg hadde bare hoppet opp i båten og fikset på dette, det handler jo om å berge verdier. Her er det jo helt sikkert en båteier som hadde blitt glad dersom noen hadde berget båten hans. Mest sannsynlig ligger det noen fendere på andre siden av båten også. Dessuten er det heller ikke usannsynlig at man kan redusere dunkingen mot brygga ved å legge på to spring.

Og dette er jo grunnen til at jeg la det ut her. Når du ikke aner hvor eller har mulighet til å hjelpe selv er jo nettverket her utrolig effektivt.

Nå får vi bare håpe at noen i nærheten så det og har hjulpet til.

Hilsen

Lurvetass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...