lurvetass Startet 27.Desember.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Desember.2020 Kona fant et innlegg om en Bavarie 34 i nærheten av Gåsholmen som slår i brygga. Men det ståt ikke noe mer om hvor det er. Noen som vet eller kjenner eier? Båten skulle hete Endelig Sandefjord. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Rolf Svart 27.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2020 Ligger på «Gåsholmen bortenfor Extra» Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
NilsPils Svart 27.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2020 (redigert) Hadde jeg sett noe slikt i vår marina ville den første reaksjonen vært å rette på fenderne. Ut fra bildet er det minst en pølsefender eller to og en kulefender som er intakte, men må legges til rette. Sånt har jeg gjort før, og da gir jeg blaffen i bekymringer som at man ikke skal pådra seg ansvar ved å hjelpe folk . . . Redigert 27.Desember.2020 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
larole Svart 27.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2020 Ja jeg håper jo inderlig at den som tok bildet har vett og folkeskikk nok til å legge ut kulefenderen og pølsefenderen. For alt jeg vet har vedkommende gjort det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2020 NilsPils skrev for 1 time siden: Hadde jeg sett noe slikt i vår marina ville den første reaksjonen vært å rette på fenderne. Ut fra bildet er det minst en pølsefender eller to og en kulefender som er intakte, men må legges til rette. Sånt har jeg gjort før, og da gir jeg blaffen i bekymringer som at man ikke skal pådra seg ansvar ved å hjelpe folk . . . Ja, helt klart! Første som slo meg også. Jeg hadde bare hoppet opp i båten og fikset på dette, det handler jo om å berge verdier. Her er det jo helt sikkert en båteier som hadde blitt glad dersom noen hadde berget båten hans. Mest sannsynlig ligger det noen fendere på andre siden av båten også. Dessuten er det heller ikke usannsynlig at man kan redusere dunkingen mot brygga ved å legge på to spring. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Buster L Mercury Svart 27.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2020 Det legger en stor fender på fordekket også.... Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 27.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2020 Dette er i Farsund. Sitér dette innlegget Link to post
Seilerslask Svart 27.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2020 (redigert) NilsPils skrev for 3 timer siden: Sånt har jeg gjort før, og da gir jeg blaffen i bekymringer som at man ikke skal pådra seg ansvar ved å hjelpe folk . . . Er dette virkelig et utbredt problem i Norge? I mitt hode er det ekstremt dårlig sjømannskap å ikke prøve å hjelpe til så godt man kan i slike situasjoner, så får man heller dokumentere situasjonen før og etter så godt man kan… Hiv på et par spring og bruk av fenderne som allerede er ombord for å få fendret opp båten riktig igjen, så er mye gjort! Buster L Mercury skrev 1 time siden: Det legger en stor fender på fordekket også.... Redigert 27.Desember.2020 av Seilerslask (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 28.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2020 Komodo skrev for 11 timer siden: Ja, helt klart! Første som slo meg også. Jeg hadde bare hoppet opp i båten og fikset på dette, det handler jo om å berge verdier. Her er det jo helt sikkert en båteier som hadde blitt glad dersom noen hadde berget båten hans. Mest sannsynlig ligger det noen fendere på andre siden av båten også. Dessuten er det heller ikke usannsynlig at man kan redusere dunkingen mot brygga ved å legge på to spring. Og dette er jo grunnen til at jeg la det ut her. Når du ikke aner hvor eller har mulighet til å hjelpe selv er jo nettverket her utrolig effektivt. Nå får vi bare håpe at noen i nærheten så det og har hjulpet til. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
cheetah Svart 28.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2020 Tør man ikke å ta i båten pga corona eller noe?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2020 cheetah skrev for 3 timer siden: Tør man ikke å ta i båten pga corona eller noe?? Ikke sikkert det er båtfolk som har oppdaget den vet du. For min del er det i lengste laget å kjøre? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.