Jump to content

Tiltmotor surrer og går i opp stilling 2019 Suzuki 50Hk


Joiking

Recommended Posts

Har måtte skifte til nytt batteri i båten. Har en nesten ny Suzuki 50Hk 4-takt. Koplet til nytt batteri, og da står motor i opp stilling, tiltmotor står og går konstant. Trykker jeg på ned knappen stanser tiltmotoren. Jeg får altså ikke kjørt ned motoren og tiltmotor går konstant så lenge strømmen er koplet til batteriet. Noen som har vært borti det sammen?

Redigert av Joiking
Skrivefeil (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En kompis av meg fikk samme problem på en DF140.  Så ut til å være kontaktfeil i kontrollboksen der også. Så ut til å ha skjedd etter kraftig regnvær, og forsvant etter heftig spraying med crc 5-56

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Jeg har også opplevd det på min 115 df Suzuki. Den sto å surret på maks men jeg fikk kjørt den ned igjen ved å bruke tiltknappen på stamma på motoren. Jeg tror det var kommet fuktighet i denne bryteren. Jeg kjøpte "trykkluft" på boks og blåste tiltknappen noen sekunder. Fikk et tips om å smøre inn denne knappen og "pakning rundt" med hvit vaselin for å hindre at fuktighet trenger inn. Heldigvis ikke skjedd igjen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...