Jump to content

REC ABMS: heads-up

SamH

Recommended Posts

Jeg klarte å kløne til såpass at jeg et øyeblikk kortslutta 2 celler i lfp-banken min. Gnistregn, armer, bein og ukirkelige uttrykk tilside, så gikk også 2 sikringer i REC'n. Disse er hva REC kaller balancing fuses, det er 4 av dem, i mitt tilfelle gikk F4 og F5 og det shutta ned både LVC og HVC. Supert, det redda sikkert resten av BMS'n, men selvfølgelig virket ingenting lenger. 

Resette sikringer burde være en grei sak, men det er det såvisst ikke. Sikringene er fastlodda og overflatemonterte. De står også så køddig til på kortet at selv om man skulle ha reservekomponenter og utstyr til smd-lodding, antar jeg at også andre kvier seg for å prøve å bytte de ut ombord. 

Jeg løser det ved å kjøpe en til, få den gamle fiksa, og så ha en ekstra BMS ombord i tilfelle det skulle skje igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...