Jump to content

Wallas bråk


Som

Recommended Posts

Klikkinga på Wallas er lyden av pumpa. Stansar klikkinga, blir det kaldt... :cryin:

 

Har hatt Wallas både kok og varme. Når ein berre får apparata i gang :headbang:, så er det god varme. Men det kan ta si tid... :rolleyes:

Og mange rare lydar er det også.

 

Har no gått over til gass (kok) og Ardic varme. Har ikkje sakna Wallas ein dag!

Redigert av janb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde en Wallas D30 før som ein periode under oppstart lagde mye lyd fra eksosvifta. Sus fra de finske skoger sies det, men ikke særlig velkommen lyd. Nå har jeg et neste nytt kokeapparat og der er det antydning til slik der også... Merkelig dårlig syns jeg... Nå har det ikke blitt verre så pt er det ikke enkelt å reklamere, men det er fristende da dette helt sikkert blir verre med årene

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Hei!

Er ikke helt sikker på hvordan din Wallas ser ut innvendig, men på min W Ceramic 100 hadde jeg samme problemet. Viftehjulet ,som drives av en liten motor som sitter på undersiden av en aluminiumsramme, satt for langt ut på akselen til viftemotoren. Resultatet ble at viftehjulet kom borti aluminiumsramma, og skapte en ulyd. Tok opp hele dritten, og bytta samtidig viftemotoren( ca 250 kr tror jeg). Satte alt sammen, og ulyden ble borte. Prøv å dreie på viftehjulet manuelt slik det sitter i dag. Hvis du hører at det subber, er det sannsynlig at ulyden kommer derfra.

 

Hører med til historien at når jeg hadde reparert denne feilen, røyk potmeteret til hastighetsregulering og oljetilførsel fra pumpa. Bytta til gass, og har ingen ulyd!!!!

 

Ring til Wallas Norge og spør om råd. De er greie å prate med. Tlf. 64877620.

 

Lykke til!

Halvor

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...