ansgar Startet 3.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Januar.2021 Kjøpte nytt eksosbend til Mercruiser 4,2l D-tronic sommeren 2018. Nå har kjølevannsinnløpet blitt betydelig korrodert. Er dette en reklamasjon, eller er dette noe som må forventes? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 3.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2021 (redigert) Jøss. Det var voldsomt. Sånn så mitt ut når jeg tok det av, men det har jo vært der i 12 år. Jeg sandblåste mitt og lakkerte opp. Monterer utstyr for å kjøre motoren med ferskvann etter hver tur. Send bilde til leverandør å sjekk. edit. Ser ut som du kan ha hatt lekkasje mellom slange og bend ettersom lakken også er borte lengre inn? Redigert 3.Januar.2021 av Swingswong (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2021 Og hvilken type slange har du koblet på bendet? Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 3.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2021 Har koblet til den original gummislangen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2021 Skal ikke fundere på reklamasjon. Gummi herder ved bruk av svovel. Det kan bli en syre sammen med vann. Temperatur er positiv driver for både syredannelse og korrosjon. Det ser ikke ut til at slangeforbindelsen har vært tett. Liten lekkasje inn mellom gummi og støpejern vil ha drivende effekt på korr. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 3.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2021 Vil det være positivt å smøre litt vaselin på koblingen, eller vil man risikere at slangen løsner? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2021 Vaselin har ingen positiv effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 3.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2021 Hulda skrev for 2 timer siden: Vaselin har ingen positiv effekt. Det har den det, sa brura. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2021 Kallethekid skrev 2 minutter siden: Det har den det, sa brura. Bare nårr'u er tørr i snurra. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 3.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2021 Jeg tenkte mest for at slangen skulle klemme seg og tette best mulig rundt slangenippelen. Har vaselin en negativ effekt? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2021 (redigert) Fett har ingenting der å gjøre. Rett og slett. Har man problemer med at slangen ikke klemmer godt nok rundt, er det enten feil på slangen, for stor dia. på slangen, eller man bør bruke en slangeklemme som er bredere. Slik som disse under: Fett bidrar ikke til forbindelsen. Er slangen trang og vanskelig å få innpå, bruk Zalo eller en annen såpe. Redigert 3.Januar.2021 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.