Swingswong Startet 3.Januar.2021 Del på Facebook Startet 3.Januar.2021 Jeg har kjøpt inn en del ekstra isolasjon til motorrommet fra westsystem. Westsystem anbefaler på nettsiden Cascoflex. https://www.westsystem.no/p/16647/ Noe av det jeg skal lime er på vertikale flater og også opp/ned. Jeg er ikke så kjempeklar for å sitte å holde dette oppe i lang tid for at det skal tørke nok til at jeg kal slippe mattene. Har noen erfaring med dette limet, eller et annet som anbefales? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Januar.2021 Del på Facebook Svart 3.Januar.2021 Tenker at du må lage deg et mothold og sette de limte platene under press. Uansett hvilke lim du velger..... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hulda Svart 3.Januar.2021 Del på Facebook Svart 3.Januar.2021 Jeg har brukt Biltema kontaktlim, det som er på boks. Sitter dønn etter 15 år. Det lukter fyll og dop. Jeg har gått over til Biltema Multibond Rapid. Legger på noen strenger, klasker platene opp, der sitter de. Slik at når jeg skulle ha ut septiktanken her om dagen, revnet platene der de var limt til stålet. Vet ikke om man kan forlange mer. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 3.Januar.2021 Del på Facebook Svart 3.Januar.2021 Kan godt være at Biltema kontaktlim sitter godt, men var noe søl å jobbe med i forhold til en annen jeg ikke husker navnet på. Testet begge da jeg trekte om kjøkkenstolene for et par år siden. Begge deler sitter fortsatt på plass. Jeg hadde sett etter noe annet enn Biltema i dette tilfellet, men har troen på å bruke kontaktlim. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.Januar.2021 Del på Facebook Svart 3.Januar.2021 Da skal man bruke Casco kontaktlim. Har brukt det også. Bortsett fra at prisen er borti dobbelt av Biltema, er produktet dønn likt. Kun etiketten på boksen som differerer :-) Casco er jo et kjent kvalitetsprodukt. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 3.Januar.2021 Del på Facebook Svart 3.Januar.2021 God erfaring med biltema kontaktlim på boks på taktrekk. sitter som pinn i grethe etter 3 år. Noe søl å jobbe med, og man blir en smule salig på loftet om man ikkje har godt med lufting. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Swingswong Svart 3.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2021 Det høres ut som det er stemning for kontaktlim. Blir sikkert god stemning under montering også😂 Takk for råd. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Januar.2021 Del på Facebook Svart 3.Januar.2021 Swingswong skrev 1 time siden: Det høres ut som det er stemning for kontaktlim. Blir sikkert god stemning under montering også😂 Takk for råd. Bare vær obs på at det også må tåle temperatur. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hulda Svart 4.Januar.2021 Del på Facebook Svart 4.Januar.2021 Temperaturen i mitt motorrom overstiger knapt 50 grader. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.Januar.2021 Del på Facebook Svart 4.Januar.2021 (redigert) Swingswong skrev for 8 timer siden: Det høres ut som det er stemning for kontaktlim. Blir sikkert god stemning under montering også Og hvis en ikke liker søl. er denne bra " 3M™ HURTIGLIM SPRAY 500ML" Justerbar dyse Temperaturbestandighet opp til 80 grader. Redigert 4.Januar.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
alfaalfa Svart 4.Januar.2021 Del på Facebook Svart 4.Januar.2021 (redigert) Etter å ha prøvd 3M - gikk jeg over til Würth - som har bedre vedheft og dyse, samt at den tåler noe høyere temperatur, men også at limet ikke blir gult/mørkner - dersom du skulle bomme litt. Har brukt det i motorom med ulike matter og i kabin på nålefilt - endelig satt den uten å sige. https://nettbutikk.wuerth.no/kjemi-2/lim/spraylim-kontaktlim-plus (det viste seg at forhandlere av lyddemping fra 3M brukte Würth sitt lim... den anbefalingen var grei for meg) Redigert 4.Januar.2021 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 4.Januar.2021 Del på Facebook Svart 4.Januar.2021 Hulda skrev for 5 timer siden: Temperaturen i mitt motorrom overstiger knapt 50 grader. Litt mer i mitt til tider!😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.