Jump to content

Liming av isolasjon i motorrom

Swingswong

Recommended Posts

Jeg har kjøpt inn en del ekstra isolasjon til motorrommet fra westsystem. 
Westsystem anbefaler på nettsiden Cascoflex. 
https://www.westsystem.no/p/16647/

Noe av det jeg skal lime er på vertikale flater og også opp/ned. 
Jeg er ikke så kjempeklar for å sitte å holde dette oppe i lang tid for at det skal tørke nok til at jeg kal slippe mattene. 
Har noen erfaring med dette limet, eller et annet som anbefales?

Jeg har brukt Biltema kontaktlim, det som er på boks. Sitter dønn etter 15 år. Det lukter fyll og dop. Jeg har gått over til Biltema Multibond Rapid. Legger på noen strenger, klasker platene opp, der sitter de. Slik at når jeg skulle ha ut septiktanken her om dagen, revnet platene der de var limt til stålet. Vet ikke om man kan forlange mer. 

Kan godt være at Biltema kontaktlim sitter godt, men var noe søl å jobbe med i forhold til en annen jeg ikke husker navnet på. Testet begge da jeg trekte om kjøkkenstolene for et par år siden. Begge deler sitter fortsatt på plass. Jeg hadde sett etter noe annet enn Biltema i dette tilfellet, men har troen på å bruke kontaktlim. 

Etter å ha prøvd 3M - gikk jeg over til Würth - som har bedre vedheft og dyse, samt at den tåler noe høyere temperatur, men også at limet ikke blir gult/mørkner - dersom du skulle bomme litt.

Har brukt det i motorom med ulike matter og i kabin på nålefilt - endelig satt den uten å sige.

https://nettbutikk.wuerth.no/kjemi-2/lim/spraylim-kontaktlim-plus

(det viste seg at forhandlere av lyddemping fra 3M brukte Würth sitt lim... den anbefalingen var grei for meg)

Redigert av alfaalfa (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...