Askeladden commu Startet 4.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2021 Til dere kloke hoder der ute, håper noen kan hjelpe med kobling av bryter til mororromluka, jeg gjorde det store kunststykket å løsne på sikringspanelet i Askeladden 805 commuter, resultatet var at alle 3 ledninger falt av sikringen. Ned farger rød, grønn og blå. Det går altså 3 ledninger fra bryter, denne virker slik at trykke knappen opp går luka opp, trykke ned går den ned. Disse 3 ledningene får frem til automatsikringer, før de går bak i motorrommet, et sted på veien blir disse 3 til 2 som da går inn på liften til luka, se tegning Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 4.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2021 (redigert) Du trenger en 6 pol vippebryterbryter med retur for å få dette til. + og - inn fra sikring til mitterste polene polene på bryter. Motor + og - i en av endene på bryteren. Så to lasker diagonalt fra hjørne til hjøre tilkoblingene på bryter. (Da vil motoren gå i hver sin retning i forholt til om du trykker opp eller ned på bryteren) Her er billigvarianten som ikke tåler vann: https://www.elfa.se/sv/vippstroemstaellare-2co-pa-av-pa-ip40-svart-marquardt-1839-1407/p/13503145?channel=b2c&price_gs=56.6375&wt_mc=se.cse.gshop.sv.-&source=googleps&ext_cid=shgooaqsesv-blcss&kw={keyword}&ext_cid=shgooaqsesv-P-CSS-Shopping-NGRAM&gclid=Cj0KCQiAlsv_BRDtARIsAHMGVSYssqLca2JkZeZ5KPY52gf0rS-MzZjRRMHdsaXlbkoSanWYmIAQ7F8aAgByEALw_wcB Skal du ha en ordentlig "VANTETT" bryter koster den gjerne 2-300,- Redigert 4.Januar.2021 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jonner’n Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 Tror jeg ville funnet ut hvor punktet fra 3-2 ledere er, har du noen bilder fra innkoblingen på undersiden av bryter og innkobling på motor?, kan fint være en slik bryter det refereres til her du har? Det kan tenkes at dette er en ren + styring slik at den ene ledningen inn på bryter er + fra sikring fast, så er de to andre ledningene en videreføring av + gjennom bryter og til motorsiden. Skal være mulig og avdekke med måle instrument. Fra min side blir dette litt "gjetting" men bryter og utstyret sitter vel der og har fungert? Sitér dette innlegget Link to post
doctordre Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 It looks a lot like a trim pump circuit where 3 wires becomes 2 Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 Hei, Det er ikke nødvendig med rele her om du bare bruker rett bryter. (den som jeg henviste til) Sitér dette innlegget Link to post
doctordre Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 That is absolutely true. With the Switch you suggested you just need 2 for power and 2 goes to the Motor. But the drawing is rather odd that the number of wires changes from 3 to 2. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 5.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden commu Svart 5.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2021 Takk for gode innspill, det kan tyde på an jonnern har rett i sine antagelser, må demontere noe mere for å se hvor dette går i fra 3 til 2 ksn tyde på at noe i denne knuten er galt, takk for gode innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.