Jump to content

Krok som ser ut som en mellomting mellom en enorm fiskekrok og paraplydregg, hva heter det?

Comforthe

Recommended Posts

Hei!

"Anker" som ser ut som en fiskekrok til å kaste etter liner eller fiske opp noe man har mistet i vannet, hva kaller man dem? Mener å ha sett dette i en båtsjappe en gang, men finner ikke noe nå.

Hilsen Simen

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Offshore hadde vi noe som ble kaldt "keiserkrok"...

Den brukte ankerhandlerne til å fiske opp kjetting med ankere, som var slitt av fra Riggen....

Gedigne kroker, på størrelse med en voksen mann...

Men det er mulig du tenker på noe annet..

Edited by Ida Marie III (see edit history)

faren min var fisker, og foretrakk denne typen , helst selvlagd, rustete og fæl :lol:  mye større sjanse for å få opp et avslitt garntau når det kiler seg fast i klørne 

Soknedregg 9kg - Garnbua

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

@Comforthe, jeg mener at @Komodo hadde en tråd eller i alle fall skrev en del i en tråd om slike soknedregger. Mener han lagde en selv og testet ut forskjellige teknikker til å få tau til å feste seg. 

Skal du få tak i et tau eller et garn?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev 1 time siden:

@Comforthe, jeg mener at @Komodo hadde en tråd eller i alle fall skrev en del i en tråd om slike soknedregger. Mener han lagde en selv og testet ut forskjellige teknikker til å få tau til å feste seg. 

Skal du få tak i et tau eller et garn?

Jeg tenkte generelt, det er ikke noe spesielt jeg skal ha fatt i nå. Sist jeg fisket krabbe holdt jeg på å miste ei teine overbord. Hver sommer er vi også borti noen som mister en dregg eller liknende. Jeg tenkte det kunne være lurt å han en anordning for denslags ombord ?

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme