Comforthe Startet 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2021 Hei! "Anker" som ser ut som en fiskekrok til å kaste etter liner eller fiske opp noe man har mistet i vannet, hva kaller man dem? Mener å ha sett dette i en båtsjappe en gang, men finner ikke noe nå. Hilsen Simen Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Ida Marie III Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 (redigert) Offshore hadde vi noe som ble kaldt "keiserkrok"... Den brukte ankerhandlerne til å fiske opp kjetting med ankere, som var slitt av fra Riggen.... Gedigne kroker, på størrelse med en voksen mann... Men det er mulig du tenker på noe annet.. Redigert 7.Januar.2021 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 Soknedregg Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
navid Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 (redigert) garnbua.no har noen kastekroker som de kaller «linesøger», kan det være noe? De kalles også kastedregg. Redigert 7.Januar.2021 av navid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 (redigert) Slik du mener @Comforthe? https://www.biltema.no/fritid/fiske/fiskegarn/anker-for-fiskegarn-2000033976 Redigert 7.Januar.2021 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
ivar Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 faren min var fisker, og foretrakk denne typen , helst selvlagd, rustete og fæl mye større sjanse for å få opp et avslitt garntau når det kiler seg fast i klørne Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
JRK Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 Soknedregg? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 http://www.line-a-sure.co.uk/ Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 7.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 Her var det mange bra tips! Takk skal dere ha ? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Grand Banks jr Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 @Comforthe, jeg mener at @Komodo hadde en tråd eller i alle fall skrev en del i en tråd om slike soknedregger. Mener han lagde en selv og testet ut forskjellige teknikker til å få tau til å feste seg. Skal du få tak i et tau eller et garn? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Comforthe Svart 7.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 Grand Banks jr skrev 1 time siden: @Comforthe, jeg mener at @Komodo hadde en tråd eller i alle fall skrev en del i en tråd om slike soknedregger. Mener han lagde en selv og testet ut forskjellige teknikker til å få tau til å feste seg. Skal du få tak i et tau eller et garn? Jeg tenkte generelt, det er ikke noe spesielt jeg skal ha fatt i nå. Sist jeg fisket krabbe holdt jeg på å miste ei teine overbord. Hver sommer er vi også borti noen som mister en dregg eller liknende. Jeg tenkte det kunne være lurt å han en anordning for denslags ombord ? Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Code0 Svart 8.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2021 (redigert) er det en sånn du tenker på..? http://forums.sailinganarchy.com/index.php?/topic/219959-worst-anchor-design-ive-ever-seen/ Redigert 8.Januar.2021 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.