Overmaskinist Startet 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2021 Hei jeg har kjøpt meg en silver viking 14fot som båt nr 2, pr idag er det en 4hk Mariner motor som sitter på denne. Jeg ser at båten er godkjent for 6Hk motor vil denne båten da greie å plane med tanke på at den har sjøl under skoreget , med en 6 Hk motor ? Er det noen som har erfaringer med denne båttypen og om det er i det hele tatt mulig å få den i plan ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 jeg har brosjyre på denne etellerannet sted. Silver viking annonserte denne i sin tid som en framifrå robåt ,, med OL vinnerne Alf & Frank Hansen bak årene. Tror nok denne er for rund i skroglinjene til å plane om du så satte på 20 hk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Overmaskinist Svart 7.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 Med andre ord da får vi bruke den til og fra moderskipet bare og nøye oss med 4 hk motor :) Men takk for hjelpen . Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 En kamerat hadde en 14 fots Silver Viking med 9,9 på 90-tallet. Denne var ikke mulig å få opp i plan, og vil som Ivar også nevner ikke tro det hadde gått med større motor heller. Det ble med baugen rett opp og en form for halvplaning/dytting av sjø. Gikk noe bedre om han satte seg i baugen og styrte motoren med tau og trinser (etter oppskrift han fikk fra meg som da hadde en 16 fots Rana med 9,9 og ikke klarte se over baugen uten at motoren slaktes av til tomgang ). Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 7.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2021 (redigert) Første båt vi hadde var Silver Viking 14, med Yamaha 25hk. Hvordan den oppførte seg i vannet har jeg glemt for lengst, men husker det var stor stas med den. Mener å huske at tidligere eier sa de sto på vannski med den.,., Spenstige farger de valgte på 80 tallet, brun kalesje, gult skrog og oransje overbygg. Redigert 7.Januar.2021 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2021 ser ut som er silver viking 14 sport , det er helplanerskrog , ikke samme båt som trådstarter Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.