Swingswong Startet 9.Januar.2021 Del på Facebook Startet 9.Januar.2021 Hei. det har kommet noe rust på kjøleskapsdøren og rundt på utsiden rundt døren. Jeg hadde håpet å ta det ut, sandblåse og lakkere det opp. Det kjøler bra så ønsker å bruke det litt til. Det har en kjøledel/kompressor/vifte som sitter montert under skapet og festet i båten med slanger opp i skapet. Jeg har aldri løsnet et slikt skap så trenger derfor råd for å kunne ta det ut. Helst uten at det må fylles med kjølemiddel igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 9.Januar.2021 Del på Facebook Svart 9.Januar.2021 Ofte brysomme skap både å montere å demontere. Du må skru løs kompressor og rør å løfte alt ut samtidig. Fort å knekke et rør å da kan man med fordel kaste hele greia. Om det er døra som trenger overhaling kan jo kanskje den demonteres uten å løfte ut skapet av åpningen. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Swingswong Svart 9.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2021 Ahh. Men om jeg da drar det ut 10 cm bør det gå bra med slangene. Hvordan får jeg det ut? Det sitter to skruer bak under dekk. Er det festet annet enn de og i fugen foran? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 9.Januar.2021 Del på Facebook Svart 9.Januar.2021 Dette er kobber rør. 10 cm kan lage uopprettelig skade om rørene er klamret fast. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 9.Januar.2021 Del på Facebook Svart 9.Januar.2021 (redigert) Hvordan det er festet aner jeg ikke å om det ikke er tydelig i synlige skruer så ville jeg gjort utbedringen av døra på plassen. Mange som har vært uheldige med disse skapa . Har selv montert mange skap med løs kompressor i båter men kjenner ikke denne løsningen. Mitt råd som proff båtbygger. Vær varsom..... Redigert 9.Januar.2021 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.