Jump to content

Alt om lombardini motor

cheetah

Recommended Posts

• 5 uker senere...

Ser ikke ut som det er noe lufting i motorrommet til min nidelv 24 og tenkte å få isolert skikkelig der men hvordan gjør man det ang lufting og isolering? Regner med det blir varmt nedi der.. tenkte og å ta full service selv med oljeskift osv. hvor får man billigst mulig pakkeløsning på filtre og impeller osv? Hvilken olje er best å bruke på den motoren? Som jeg klarte å se så er det blå kjølevæske på den så der går vel Biltema sin helt greit?

Redigert av cheetah (see edit history)
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det er visst det samme hos meg. Jeg har bare hatt båten noen uker og kan slett ikke garantere at alt er som det skal 😜 Har allerede avdekket en grov feilkobling hvor dynamoen var koblet til glødepluggene😳

I motorrommet ligger det tre ledninger som for meg ser ut som sensorledninger som ikke er koblet til, skulle gjerne visst hva de var.

Var i båten og røsket ut en del gamle ledninger og tok et bilde under dashbordet

0020C160-2544-4D6B-A30E-5C264EADA95B.jpeg

2D986EEA-4744-4258-B8EF-1E383051E8EF.jpeg

041944E0-DA93-45DA-9485-37ED84097CC9.jpeg

Redigert av jrewing (see edit history)

mail betyr post

e-mail betyr e-post

• 3 uker senere...
jrewing skrev On 3.5.2021 at 23.07:

I motorrommet ligger det tre ledninger som for meg ser ut som sensorledninger som ikke er koblet til, skulle gjerne visst hva de var.

Kabelstokken har to kabler til ekstra instrumenter/lamper som det analoge panelet ikke bruker. Er ledige i begge ender. Jeg har brukt ene til oljetrykk-måler og andre til kjølevannstemperatur. (Wema instrumenter kjøpt separat). 

Oso

ooma skrev for 8 timer siden:

Kabelstokken har to kabler til ekstra instrumenter/lamper som det analoge panelet ikke bruker. Er ledige i begge ender. Jeg har brukt ene til oljetrykk-måler og andre til kjølevannstemperatur. (Wema instrumenter kjøpt separat). 

Nice! Takk for svar

mail betyr post

e-mail betyr e-post

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...