mcmart Startet 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2021 Vi bor i båten og startet motoren ca 1 gang i mnd for å sjekke at alt fungerer på vinteren. I dag stod den og gikk i 10-15 min før jeg sjekket temperaturen. Da var den over 110 grader og over den røde streken. Peilet olje, og den spruter bra med vann. Byttet impeller rett før vi parkerte for vinteren. Noen tips til hvor jeg bør sjekke først? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 Om det er seildrev går jo ofte sjøvannsinntaket tett. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 (redigert) Sjekk termostaten din, at den ikke har låst seg i lukket stilling. Du kan ta den ut å koke den opp i en kaserolle med vann og se at den åpner når den skal. Åpningstemperatur pleier å stå på termostaten. Redigert 14.Januar.2021 av Taskeladden (see edit history) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Lazyjack Svart 14.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2021 (redigert) Antar at du har sjekket at det ikke har lekket ut frostvæske og at nivået i ekspansjonstanken er riktig. Om motoren går varm på tomgang så tyder det på at enten termostaten er gåen (sjelden foreteelse) eller at det er har lekket ut frostvæske så det er for dårlig sirkulasjon rundt temperaturføleren. Om motoren går varm på tomgang og det kommer bta med vann sammen med eksosen så har det ikke med tett kjølevanninntak i drevet å gjøre. Redigert 14.Januar.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.