Lanber Startet 15.Januar.2021 Del på Facebook Startet 15.Januar.2021 Med ei god værmelding, eventyrlyst og lite på tapetet så kasta jeg loss i går ettermiddag og kurs utaskjærs. Hatt en McGyver fix på webastoen, måtte sjekke det i bølger. Hadde planlagt å gå til Skagens rev og runde bøya og retur til Norge uten å gå iland selvsagt med dagens Covid restriksjoner. Når jeg nærma meg Danmark begynte det å snø og sikta forsvant. Frista ikke veldig å gå slalom mellom trafikken inn og ut av Østersjøen. Så snudde 51nm ut av Grimstad, altså 3/4 av turen over. Vinden og sjøen mye roligere på retur, silkeføre rett og slett. Kom til kai i Grimstad, satt fast og akkurat fått kokt meg en kopp kaffe før jeg ryddet opp etter turen, så banker det på. Tollvesnet lurte på hva jeg holdt på med 🤣🤣🤣 Der ER jo mistenkelig, eneste gangen båten har vært utenfor landet, eneste båten som går ut i sånn vær, for kaldet var det, uten å gå til lands i Danmark. Skjønner de ville besøke meg. Men ikke så mye å finne, han var ikke veldig imponert av mitt slunkne barskapet heller. 2 flasker musserende og en skvett cognac 🤣🤣🤣 Tok ikke bilde av Tollvesnet, så det kan jeg ikke dokumentere. Men bilde av plotter har jeg. Godt å vite de følger med på Tollvesnet. Hvem vet hva som smugles over, men det vet sikkert de! Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 15.Januar.2021 Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 tipper tollvesenet og psykiatrien hadde trukket lodd om hvem som måtte ned for å møte deg Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
tilplan Svart 15.Januar.2021 Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Kun båtfolk som kan ty til en slik kvalitetssjekk av en McGyver-fix Lo godt da jeg leste historien. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 15.Januar.2021 Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Herlig historie Hvor mange timer brukte du tur retur? Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 15.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 103nm og 20.5t tror jeg det ble, ble usikker nå på tidspunktene. Men der i høgget. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 15.Januar.2021 Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 "Storebror ser deg" - sikkert greit... Men åssen gikk det med McGyver fix'en på webastoen? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Lanber Svart 15.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 På tur til Mandal rett etter nyttår kom det brått ikke mer varme så gjorde vendereis da, var enkelt nok å fikse med noen saftige slangeklemmer. God trekk nå! Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 15.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Det er jo betryggende å vite at noen følger med hva som skjer på sjøen selv om det ikke er synlig. Tenker like mye på sikkerhet som smugling og i disse dager smittevern. Så det var veldig positivt å få bevis for det på brygga idag. Det er jo dette skattepengene går til blant annet. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 15.Januar.2021 Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Hvordan observerte de deg? AIS eller radar? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Lanber Svart 15.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Vil tro AIS (og sikkert radar også, hvem vet). De visste registrering og eierskapet på båten, det ser de ikke på radar. Satt å tenkte, enn om jeg hadde lagt meg på Ytre Malløya som jeg vurderte på tur inn. Været var fint, men så kaldt som fy så jeg droppet det. Hvor mistenkelig hadde ikke det vært? Sitér dette innlegget Link to post
Ugleseth Svart 4.Juni.2022 Del på Facebook Svart 4.Juni.2022 Tollen på skattejakt ved grensen til Sverige i pinsen. Det settes inn store styrker i båt og fly som skal overvåke grensen. Det har for øvrig sirklet et av forsvarets orion fly over distriktet i går. Etaten ønsker å ta de som reparerer båt i Sverige eller innfører øl , vin og kjøtt over kvoten. https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/06/04/195849997/tolletaten-med-omfattende-bataksjon-i-pinsen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.