Offshore 69 Startet 15.Januar.2021 Del på Facebook Startet 15.Januar.2021 Jeg skulle montere et par defroster i snekken min i dag. All strøm forsvant da jeg skulle koble. Tror ikke sikring tålte belastning da jeg hadde koblet to stk sammen. Er det noen som vet hvor hoved sikring er plassert? Finner ikke noen sikringer som er gått i panelet under styre konsoll. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 15.Januar.2021 Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Beste løsning er feilsøking med voltmeter ved hovedbryter og videre opp til sikringsanlegg,lite originalt i en over 30år gammel snekke,ingen helt like etter så lang tid burde være enkelt å finne feilen. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 15.Januar.2021 Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Mål om det kommer strøm/ spenning fremt til sikringene. Det er veldig mulig det sitter en sikring mellom dem og batteriet et sted. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Taskeladden Svart 15.Januar.2021 Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Hovedsikring er ofte plassert så nær batteri(ene) som mulig så du kan jo se litt rundt der. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Offshore 69 Svart 15.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Takker for svar begge to😊 Skal undersøke dette i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Offshore 69 Svart 15.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Taskeladden skrev 43 minutter siden: Hovedsikring er ofte plassert så nær batteri(ene) som mulig så du kan jo se litt rundt der. Har sett nede i batteri kassen, der står 3 stk nøkler men ingen sikring. Sitér dette innlegget Link to post
Offshore 69 Svart 15.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Grand Banks jr skrev 47 minutter siden: Mål om det kommer strøm/ spenning fremt til sikringene. Det er veldig mulig det sitter en sikring mellom dem og batteriet et sted. Skal prøve å finne der strømmen kommer inn til sikringspanel, men det er en skikkelig spagetti floke under der😊 Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 15.Januar.2021 Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Fra batteriet er det som regel tykkeste ledning husk du kan også ha mistet jord derfor bruk voltmeter. Sitér dette innlegget Link to post
Offshore 69 Svart 15.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 Da ser jeg etter tykkeste ledning😊 Hmm mistet jord ja, det må jeg sjekke også ja. Sitér dette innlegget Link to post
Offshore 69 Svart 15.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2021 mawilu skrev 1 time siden: Beste løsning er feilsøking med voltmeter ved hovedbryter og videre opp til sikringsanlegg,lite originalt i en over 30år gammel snekke,ingen helt like etter så lang tid burde være enkelt å finne feilen. Skal prøve å finne veien opp til sikringsanlegg😊 Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 16.Januar.2021 Del på Facebook Svart 16.Januar.2021 Offshore 69 skrev for 12 timer siden: Skal prøve å finne veien opp til sikringsanlegg😊 Høres ut som du har en ryddejobb å gjøre 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Offshore 69 Svart 16.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2021 😂 Ja burde lagt opp nytt sikringspanel ja😊 Sitér dette innlegget Link to post
Offshore 69 Svart 16.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2021 TrikkerN Lønning skrev for 4 timer siden: Høres ut som du har en ryddejobb å gjøre 😊 Offshore 69 skrev for 17 timer siden: Jeg skulle montere et par defroster i snekken min i dag. All strøm forsvant da jeg skulle koble. Tror ikke sikring tålte belastning da jeg hadde koblet to stk sammen. Er det noen som vet hvor hoved sikring er plassert? Finner ikke noen sikringer som er gått i panelet under styre konsoll. mawilu skrev for 17 timer siden: Beste løsning er feilsøking med voltmeter ved hovedbryter og videre opp til sikringsanlegg,lite originalt i en over 30år gammel snekke,ingen helt like etter så lang tid burde være enkelt å finne feilen. Grand Banks jr skrev for 17 timer siden: Mål om det kommer strøm/ spenning fremt til sikringene. Det er veldig mulig det sitter en sikring mellom dem og batteriet et sted. Målte frem til sikringer, der var Ingen strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Offshore 69 Svart 16.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2021 Fant hovedsikring etter mye leting. Den lå i motor rom bak isolasjon. Takker alle for gode tips. Ha en fin helg alle😊👍🏼 Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 16.Januar.2021 Del på Facebook Svart 16.Januar.2021 Så bra! Hvis det er spaghetti av kabler etc, så er det fornuftig å bruke tid på å rydde opp i dette. Det er mange ganger mye rart som er gjort med det elektriske i gamle båter, og 12V er både brannfarlig - samt veldig kjedelig å miste hvis man er ute i dårlig vær. I fjor kastet jeg ut mye av det gamle surret i mitt dashbord og byttet ut med nye sikringer og en del nytt av kabler. Ble mye tryggere av det Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Offshore 69 Svart 16.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2021 Sikkert smart det ja😊 Tenker at jeg sikkert burde gjort det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.