Jump to content

Hovedsikring Scand Classic

Offshore 69

Recommended Posts

TrikkerN Lønning skrev for 4 timer siden:

Høres ut som du har en ryddejobb å gjøre 😊

Offshore 69 skrev for 17 timer siden:

Jeg skulle montere et par defroster i snekken min i dag. All strøm forsvant da jeg skulle koble. Tror ikke sikring tålte belastning da jeg hadde koblet to stk sammen. Er det noen som vet hvor hoved sikring er plassert? Finner ikke noen sikringer som er gått i panelet under styre konsoll. 

mawilu skrev for 17 timer siden:

Beste løsning er feilsøking med voltmeter ved hovedbryter og videre opp til sikringsanlegg,lite originalt i en over 30år gammel snekke,ingen helt like etter så lang tid burde være enkelt å finne feilen.

Grand Banks jr skrev for 17 timer siden:

Mål om det kommer strøm/ spenning fremt til sikringene. Det er veldig mulig det sitter en sikring mellom dem og batteriet et sted.

Målte frem til sikringer, der var Ingen strøm. 

Så bra!

Hvis det er spaghetti av kabler etc, så er det fornuftig å bruke tid på å rydde opp i dette. Det er mange ganger mye rart som er gjort med det elektriske i gamle båter, og 12V er både brannfarlig - samt veldig kjedelig å miste hvis man er ute i dårlig vær. 

I fjor kastet jeg ut mye av det gamle surret i mitt dashbord og byttet ut med nye sikringer og en del nytt av kabler. Ble mye tryggere av det :yesnod:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...