PerLa62 Startet 18.Januar.2021 Del på Facebook Startet 18.Januar.2021 (redigert) På min Rinker 280, 2008-modell, har jeg fått en del korrosjon på min targabøyle av aluminium slik at lakken er begynt å boble/flakke av (er lakket hvit med klarlakk over). Så nå har jeg startet med å demontere targabøylen. Tanken er å få den sandblåst og lakket på ny. På targabøylen er det montert vultskinner både i framkant og bakkant til feste av kalesjen, og det er særlig i skrufestene til skinnene at korrosjonen har opptått (altå langs hele targaen, skrufester med ca 10 cm mellomrom på skinnene). Tror det er sikaflex som er benyttet i tillegg til skruene for å tette best mulig. Jeg har nå anskaffet en ny vultskinne og er litt i tvil om jeg skal forsøke å feste denne på en annen måte uten så mange skruer. Mulig benytte Tec7 lim eller X-Tack monteringslim (der sistnevnte vistnok er tenkt i steden for skruer/bolter). Noen som har noen tanker ideer eller gjort noe lignende. Er veldig usikker på hva som må til for å få det best mulig til. Redigert 18.Januar.2021 av PerLa62 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
PerLa62 Svart 19.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2021 Tommelen opp for Kalesjemannen AS, Austefjordvegen 194, 5379 Steinsland. Fikk en mail fra dem med: "Vi bruker Tec-7 eller tilsvarende under hele vultskinnen. Husk at rustfri (A2) ikke er godt nok på båt, du må bruke syrefaste skruer. (A4)" Sånn i tilfelle noen andre er i tvil... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.