Jump to content

Rinker 280, korrosjon på targa av aluminium


PerLa62

Recommended Posts

På min Rinker 280, 2008-modell, har jeg fått en del korrosjon på min targabøyle av aluminium slik at lakken er begynt å boble/flakke av (er lakket hvit med klarlakk over). Så nå har jeg startet med å demontere targabøylen. Tanken er å få den sandblåst og lakket på ny. På targabøylen er det montert vultskinner både i framkant og bakkant til feste av kalesjen, og det er særlig i skrufestene til skinnene at korrosjonen har opptått (altå langs hele targaen, skrufester med ca 10 cm mellomrom på skinnene). Tror det er sikaflex som er benyttet i tillegg til skruene for å tette best mulig. Jeg har nå anskaffet en ny vultskinne og er litt i tvil om jeg skal forsøke å feste denne på en annen måte uten så mange skruer. Mulig benytte Tec7 lim eller X-Tack monteringslim (der sistnevnte vistnok er tenkt i steden for skruer/bolter). Noen som har noen tanker ideer eller gjort noe lignende. Er veldig usikker på hva som må til for å få det best mulig til.

Redigert av PerLa62 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tommelen opp for  Kalesjemannen AS,  Austefjordvegen 194,   5379 Steinsland. Fikk en mail fra dem med:  

 

"Vi bruker Tec-7 eller tilsvarende under hele vultskinnen.

Husk at rustfri (A2) ikke er godt nok på båt, du må bruke syrefaste skruer. (A4)"

 

Sånn i tilfelle noen andre er i tvil...

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...