PerLa62 Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 (edited) På min Rinker 280, 2008-modell, har jeg fått en del korrosjon på min targabøyle av aluminium slik at lakken er begynt å boble/flakke av (er lakket hvit med klarlakk over). Så nå har jeg startet med å demontere targabøylen. Tanken er å få den sandblåst og lakket på ny. På targabøylen er det montert vultskinner både i framkant og bakkant til feste av kalesjen, og det er særlig i skrufestene til skinnene at korrosjonen har opptått (altå langs hele targaen, skrufester med ca 10 cm mellomrom på skinnene). Tror det er sikaflex som er benyttet i tillegg til skruene for å tette best mulig. Jeg har nå anskaffet en ny vultskinne og er litt i tvil om jeg skal forsøke å feste denne på en annen måte uten så mange skruer. Mulig benytte Tec7 lim eller X-Tack monteringslim (der sistnevnte vistnok er tenkt i steden for skruer/bolter). Noen som har noen tanker ideer eller gjort noe lignende. Er veldig usikker på hva som må til for å få det best mulig til. Edited January 18, 2021 by PerLa62 (see edit history) Quote Link to post
PerLa62 Posted January 19, 2021 Author Share Posted January 19, 2021 Tommelen opp for Kalesjemannen AS, Austefjordvegen 194, 5379 Steinsland. Fikk en mail fra dem med: "Vi bruker Tec-7 eller tilsvarende under hele vultskinnen. Husk at rustfri (A2) ikke er godt nok på båt, du må bruke syrefaste skruer. (A4)" Sånn i tilfelle noen andre er i tvil... Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.