Jump to content

Rinker 280, korrosjon på targa av aluminium

PerLa62

Recommended Posts

På min Rinker 280, 2008-modell, har jeg fått en del korrosjon på min targabøyle av aluminium slik at lakken er begynt å boble/flakke av (er lakket hvit med klarlakk over). Så nå har jeg startet med å demontere targabøylen. Tanken er å få den sandblåst og lakket på ny. På targabøylen er det montert vultskinner både i framkant og bakkant til feste av kalesjen, og det er særlig i skrufestene til skinnene at korrosjonen har opptått (altå langs hele targaen, skrufester med ca 10 cm mellomrom på skinnene). Tror det er sikaflex som er benyttet i tillegg til skruene for å tette best mulig. Jeg har nå anskaffet en ny vultskinne og er litt i tvil om jeg skal forsøke å feste denne på en annen måte uten så mange skruer. Mulig benytte Tec7 lim eller X-Tack monteringslim (der sistnevnte vistnok er tenkt i steden for skruer/bolter). Noen som har noen tanker ideer eller gjort noe lignende. Er veldig usikker på hva som må til for å få det best mulig til.

Redigert av PerLa62 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...