Scand_550 Startet 25.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2005 (redigert) Har kjøpt naust å i den forbindelse så vil jeg lage båtopptrekk på sjøsiden. Naustet har støpt gulv men planen er å senke gulvet. Må da til med betongsag å meiselhammer(liten gravemaskin.) Ønsker da å senke gulvet såpass at en scand Baltic går inn. Drømmen er jo en Baltic med Hardtop. Trenger derfor å vite høyden på en slik. Redigert 25.Oktober.2005 av Scand_550 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 25.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2005 Baltic med hardtop er nok ca 3,5 m. Antennemasta stikker over, men den kan jo demonteres. Båten veier over 4000 kg så den er ikke lett å trekke opp. Lykke til med prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 25.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2005 En henvendelse til http://www.scand.no/ vil vel gi deg svar. Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 25.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2005 Har sendt mail til Scand. Da gjenstår det å se om man får svar... Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 25.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2005 Har sendt mail til Scand. Da gjenstår det å se om man får svar... Ville ikke ventet så lenge før jeg tok en telefon dit. Det er kanskje det sikreste Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Høyde med hardtop 3,48 meter (inkl. 5 cm klaring.) Lengde 9,68 meter er totalt med baugspyd og badeplattform. Skrog lengde uten plattform og baugspyd er 8,73 meter. Lykke til ! :-) Med vennlig hilsen Scand Boats A/S Da vet vi det.. Takk til Scand Boats for raskt svar . Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Mitt tips om ca. 3,5 m var ikke langt unna Har kalesjeløsning selv så nøyaktig måling var vanskelig. Har du en stor jobb foran deg? Kanskje lettere å heve naustet enn å pigge? Lykke til i alle fall Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 (redigert) Godt tippet det ja.. Saken er den at i båthavna vår er det fire naust i hvert bygg. Jeg har nå endelig fått fatt i en del. Har vært på jakt etter ett i halvannet år nå. Kan desverre ikke løfte taket. Var å så på en naust nabo litt lenger borte i rekken, han har senket gulvet, Det vil bli litt jobb med meisling men jeg er heldig å ha en kamerat som driver maskinfirma så jeg får spørre pent om å få låne en minigraver med hammer. Fant ut i dag at jeg må senke gulvet ca 70 cm. Blir litt forskaling og støpejobb også. Naustet er 4 meter bredt og 9,15 langt innvendig. Som dere skjønner så er det på "håret" at drømme skuta går inn. Jeg må ha en Baltic uten baugspyd..... Dette arbeidet vil uansett ikke bli gjort noe med før til sommeren. Tenkte å støpe så langt ned i fjæra som det lar seg gjøre. Planen er å bruke båtvogna som går på hjul. Blir å sveise på et nesehjul da den nå er for bruk med traktor. Jaja det var litt om mine naust planer. Bare jeg fikk solgt snekka.... Redigert 26.Oktober.2005 av Scand_550 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Naustet er 4 meter bredt og 9,15 langt innvendig. Som dere skjønner så er det på "håret" at drømme skuta går inn. Jeg må ha en Baltic uten baugspyd..... Bygg en liten karnapp på 70 cm så kan du ha baugspyd Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Har nok vært inne på tanken ja. Må være litt kreativ vettu.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.