Sjøkaptein Startet 20.Januar.2021 Del på Facebook Startet 20.Januar.2021 Hei Etter en lengre tur i forrige uke med en NB 820 kombi hvor stort sett dieselvarmeren gikk kontinuerlig opplever vi at hele innredningen er blitt sotet ned. Varmere er en mikuni MY30, har noen opplevd det samme at en diesel varmer har generert sot innvendig? Defroster gikk samtidig begge enhetene tar luft fra samme rommet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Januar.2021 Del på Facebook Svart 20.Januar.2021 CO-alarmen reagerer ikke? Soting vil vel indikere at varmeren trenger ettersyn. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 20.Januar.2021 Del på Facebook Svart 20.Januar.2021 Tipper det er pakningene som må skiftes. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Viksund Bravo Svart 20.Januar.2021 Del på Facebook Svart 20.Januar.2021 Skummelt om det er eksoslekkasje som trekkes inn. Men da burde dere kanskje kjent noe lukt? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
nomen Svart 20.Januar.2021 Del på Facebook Svart 20.Januar.2021 (redigert) Ja, veldig rart at det soter, men ikke lukter. Lukt eller ikke, sot kommer fra forbrenning, og det skal IKKE under noen omstendigheter inn sammen med den oppvarmede lufta. Ville demontert og tatt en grundig kontroll av varmeren, enten selv, eller av kyndig personell. CO-gass er skumle saker. Redigert 20.Januar.2021 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sjøkaptein Svart 20.Januar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2021 Tenker jeg i første omgang tar ut dieselvarmeren og sjekker for lekkasje. Eller leverer den på service. Mikuni produseres vel ikke lengre noen som hver hvem som tar service i Bergen området? Har ikke CO alarm, men tenker det blir kjøpt inn omgående. Har fundert om om det kan være eksos fra motoren som har blitt dratt inn men det er lite sannsynlig siden den står i et eget rom. Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 20.Januar.2021 Del på Facebook Svart 20.Januar.2021 Kan bekrefte at du kan få litt eksos om pakninger er morkne. Ikke lett å få tak i deler lengre til dem. Hadde nok byttet varmeren. Det neste som ryker er sikkert viften. Det opplevde vi. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Ida Marie III Svart 20.Januar.2021 Del på Facebook Svart 20.Januar.2021 (redigert) Ja, få den ut og til service...jeg vil også tro den lekker eksos inn i båten... Dieselvarmer gir herlig varme...men nettopp dette er årsaken til at jeg aldri lar dieselvarmer gå om natten... Redigert 20.Januar.2021 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 20.Januar.2021 Del på Facebook Svart 20.Januar.2021 Ring disse. https://www.solhaug.as/produkter/kjol-varme/dieselvarmer/reservedeler-mikuni Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.