Jump to content

Hvilket lim/tetningsmiddel for å få Lewmar dekksluke tett?

Kallethekid

Recommended Posts

Har en Lewmar dekksluke som ikke er tett. Prøvde med Sikaflex (eller om det var Tech 7) for et par år siden men det ble ikke bra. Ser butyl blir nevnt for vinduer. Vil det passe her? 

Det sitter en gummilist i rammen, burde den fjernes før ny tetning skal på plass? 

DSC_0230.JPG

DSC_0231.JPG

DSC_0232.JPG

BØstrøm skrev 14 minutter siden:

Alle kjente og brukte fugemasser vil fungere. Sika, MS Polymeer, eller Butyl. Gjør godt rent, og etterstram hvis du bruker noe annet enn Butyl. 

Utfordringen er at glasset kun er festet der hengslene sitter. I andre enden av luka vil glasset presses ned mot rammen når luken lukkes, men ikke når den er åpen. Er litt redd for at denne bevegelsen kan skape nye lekkasjer, men det kan også være at jeg var slurvete med rengjøringen sist.

BØstrøm skrev 11 minutter siden:

Sikker på at lekkasjen ikke er i pakningen der vinduet åpner? Pleier å være strammemulighet der også.

Sikker er jeg ikke, men det lekker når båten ligger rolig i regn og jeg synes kanten som går rundt luken dekker såpass at jeg ikke tror lekkasjen er der.

DSC_0233.JPG