bjoris Startet 23.Januar.2021 Del på Facebook Startet 23.Januar.2021 Ja, da kuttet laderen uten noe forvarsel. Kan ikke finne noe sikring utenom den som er før polen på batteriet. Har byttet den uten hel, men det virket å være noe kliss inni denne, veldig rart. Tenker uansett at det skulle vært lys i laderen selv om denne var røket eller tenker jeg feil. Bruksanvisningen fra Defa er ikke rare greiene og der angis ingen problem fix. I landstrømsskapet er det vippe sikring for lader, denne stod oppe og jeg har prøvd av og på uten hell. Resten av landstrømmen fungerer som normalt. Er det noe mer jeg kan sjekke, selvsagt vanskelig å komme til da jeg på inn på siden av motoren. Det kan ha skjedd noe inni stikk-kontakten der denne er fast montert, men tviler vel, iallefall fungerer varmerøret som er koblet i samme stikk-kontakt... Ett evt bytte av lader krever vel autorisert personell siden ting er fastmontert mot 230 volt... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Arejane Svart 23.Januar.2021 Del på Facebook Svart 23.Januar.2021 Hei, har en tilsvarende 2x15A. Der ble det dårlig kontakt i en av sikringsholderene på pluss ledningene, så jeg skifte begge. Sjekk om det er kontakt der. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
The Saint Svart 23.Januar.2021 Del på Facebook Svart 23.Januar.2021 bjoris skrev for 4 timer siden: Ja, da kuttet laderen uten noe forvarsel. Kan ikke finne noe sikring utenom den som er før polen på batteriet. Har byttet den uten hel, men det virket å være noe kliss inni denne, veldig rart. Tenker uansett at det skulle vært lys i laderen selv om denne var røket eller tenker jeg feil. Bruksanvisningen fra Defa er ikke rare greiene og der angis ingen problem fix. Er det noe mer jeg kan sjekke, selvsagt vanskelig å komme til da jeg på inn på siden av motoren. Det kan ha skjedd noe inni stikk-kontakten der denne er fast montert, men tviler vel, iallefall fungerer varmerøret som er koblet i samme stikk-kontakt... Ett evt bytte av lader krever vel autorisert personell siden ting er fastmontert mot 230 volt... Hei. Husker ikke helt om denne laderen har "sense" på ledningen eller ikke. Har den det så vil den ikke nødvendigvis lyse om den ikke har kontakt med batteriet. Men det kan sikkert noen andre her svare på. For det er flere her som har samme laderen. Så da kan du jo få en til å prøve å ta av ene ledningen fra batteriet eller ta ut sikringen på sin og se om det lyser. Jobbet på DEFA på Nesbyen en sommer for mange år siden, men det var før de begynte med disse laderene. Men har du prøvd å ringe eller sende en mail til DEFA? Mange trivelige og jordnære mennesker der som sikkert hadde kunne kommet med noen tips om hva det kan være. Disse laderene kan du faktisk installere helt lovlig selv. Om du ser på 220v inngangen så er dette samme plugg som på DEFFA sine bli systemer. Her kan du ikke gjøre feil. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 23.Januar.2021 Del på Facebook Svart 23.Januar.2021 Mange ladere har sikringer på 220v-siden montert på printkortet inne i selve boksen. Du kan jo sjekke det før du kjøper ny. Sitér dette innlegget Link to post
kriftian Svart 24.Januar.2021 Del på Facebook Svart 24.Januar.2021 Jeg hadde en 2x15A lader av samme type. Min var riktignok En Ladac av fabrikat, men DEFA bekreftet at de var identiske. Jeg fikk problemer med at min lader leverte for høy ladespenning på den ene kanalen. Jeg rådførte meg med DEFA for reparasjon, men de mente at laderen ikke var reparerbar da huset (og all «innmaten») er innstøpt. En ting du imidlertid kan sjekke er kontaktene både på sikringsskapet og på laderen. Jeg opplevde en defekt kontakt på skilletrafoen, der den ene pinnen var trykt inn i pluggen og dermed hadde for dårlig kontakt. Dette ser ut som et DEFA system der alle tilkoblinger er plugget, og dermed lovlig å montere for «alle og enhver». Start med å mål spenningen i pluggen på laderen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.