Mostra seilaren Startet 25.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 25.Januar.2021 32mm ror aksling sitter bom fast, jeg skjønner ikke lenger hva som gjør at den sitter fast. Har kappet av ror kult og boret ut z skrue. Kan det ver den henger i gjennomføring i skroget? Sitér dette innlegget Link to post
Buster L Mercury Svart 25.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Det er litt vanskelig å se hva som er hva her. Har du noen oversiktsbilder? Kan roret beveges sideveis? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Kan det være et nedre lager også? Jeg ville ha meislet ut rundt mutrene innvendig pg skrudd løs de tre boltene. Da får det ut med hylse og det hele. Lettere å jobbe med det på benken da. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mostra seilaren Svart 25.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Nei det beveges ikke sidelengs heller. Sitér dette innlegget Link to post
Mostra seilaren Svart 25.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Usikker på om det hjelper, jeg får jo ikke slått ned akslingen nå. Så selv om jeg får løs boltene til hylsen så vil vel fortsatt akslingen sitte fast. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Kan se ut som om du har grader i akselen som har kilt seg i messingforingen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mostra seilaren Svart 25.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Ja, det kan se ut som det er noen grader. Men skal akslingen være så fast i hylsen ? med tanke på at denne skal kunne svinges lett fra side til side. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 25.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Ser ut som at det går en jordledning inn til rorhylsa. Om roret er eneste forbindelser mellom landstrømsjord og sjø, og det er jorfeil, så kan det ha gått strøm her. Kanskje det er noen elektroner som har kilt seg fast. Det var en spøk, men galvanisk tæring er en mulighet. Høres litt sært ut men ikke umulig. Sitér dette innlegget Link to post
Mostra seilaren Svart 25.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Ja det kan virke litt sånn, får jo ikke slått ned akslingen med slegge engang.. Sitér dette innlegget Link to post
Mostra seilaren Svart 25.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Begynner og lure om jeg må kappe både hylse og aksling så langt ned jeg kan og bare slå det ut med sleggen.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Mostra seilaren skrev for 3 timer siden: Usikker på om det hjelper, jeg får jo ikke slått ned akslingen nå. Så selv om jeg får løs boltene til hylsen så vil vel fortsatt akslingen sitte fast. Ja, men da får du ut hylse og aksling i ett stykke. Ikke feil det. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mostra seilaren Svart 25.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Ja om den henger i lageret i underkant. Sitér dette innlegget Link to post
victor Svart 25.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2021 Dette kan minne meg litt om mitt ror for noen år siden. Den var veldig treg og hard på styringen. Begynte å sjekke litt, og kunne ikke beveges for hånd frakoblet. Den satt fast i gammelt hardt fett viste det seg. Rikket seg ikke nedover selv med jekk på toppen. Etter div. triks, bla. varmluftpistol som hjalp litt med _veldig_ mye varme, endte jeg med å splitte hylsen forsiktig / ikke for dypt. Da løste det seg og fikk det lett ut. Tettet så med "stål Aralditt" og armert slange utenpå med klemmer i hver ende. Ikke mye vanntrykk der på min og kom ikke en dråpe på de fire årene jeg hadde den etter det. Sitér dette innlegget Link to post
Mostra seilaren Svart 26.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2021 Takker for svar, kansje det som må til her også ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.