SuperGnisten Svart 20.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2010 Bor ombord fremdeles eg og, på 4 året... I år har vi laget ett helt samfunn på kaien. Er 12 personer i 7 båter som bor på samme kaien. Julebordet vårt endte opp med 16 båtboere, ett realt sjøslag.. Kaldt i Trondheim i år og, men det går no greit. Vi flyter, selv om 3 båter har sunket i trondheim hitill i år. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Enzo Svart 20.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2010 Så dere bruker såpass med diesel ja, jeg bruker nesten ikke dieselvarmeren i det heletatt men så bruker jeg dog endel strøm da. Har 2stk 2000W oljeovner + en på 1000W som går på full mugge hele tiden, det holder akkurat slik det er nå med rundt 10minus, begynner det å blåse i tillegg så må jeg hjelpe på med dieselen men da blir det gjerne i overkant med 10000W. Kanskje det hadde vært mer fornuftig med en vifteovnløsning som blåser varmluften langs dørken, noen tips ? Har en båtnabo her som er på 9ende året i båt her, og i tillegg 2 båter til som bor en dag eller to innimellom men ikke noe fast Sitér dette innlegget Link to post
frankD Svart 20.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2010 Gratulerer som båtboer! Selv er det vinter nr 6 i seilbåten. To vintre i Trondheim, en på Rørvik, en i Karibien, en i Stillehavet, og nå er jeg tilbake på Namdalskysten. Sitér dette innlegget Menja Link to post
Raymond I Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 På 8 året ombord nå. Ser ut til å bli den kjøligaste vinteren så langt, etter at vi flytta frå vestlandet og inn til Leangbukta i Asker. Blir første vinteren vi fryser inne i isen. Varme er ikke noe problem, da vi har etterisolert hele båten, og dermed halvert strømutgiftene.(men savner vinteren i karibien) Happy sailing.... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Skulle jeg flyttet i båt ville jeg i hvertfall ikke sittet i kjellern. Store panoramavinduer ut mot der utsikten er best. Tildekket mot brygge ol for å holde på varmen. Men det er selvsagt en smak sak. Og da måtte det bli en motorbåt helt klart. En trasker roller grader på drøye 40 fot. Mariell bor ombord i en trader Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Enzo Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 (redigert) Joda Astor det hadde ikke vært galt å kunne sitte oppe i høyde der man kan se rett ut av vinduer, jeg hadde ikke lagt meg ned og dødd om jeg måtte bo i f.eks denne 2 salonger også så man kan gå ned i kosestua og stikke seg vekk om man vil Redigert 21.Desember.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 (redigert) Er på min tredje vinter i år, og det blir første vinter i innredet og isolert båt. Det blir også første vinter uten liggeplass til land. Kona var med i to år, men etter all den tiden i noe som mest minnet om en falleferdig brakke, har jeg nå noe problemer med å overbevise henne om at det faktisk kan være helt OK, også. EDIT: Det er mørkt og trist å leve under en presenning, men etter å ha prøvd uten er jeg ikke i tvil om at det er verdt alt bryet! Redigert 21.Desember.2010 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 (redigert) Her får man også i pose og sekk. Full seilføring, panoramautsikt, god dieselmotor---og fullisolert stålskrog. http://www.dieselducks.com/ Redigert 21.Desember.2010 av Figaro (see edit history) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Enzo Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Dieselducks er vel motorbåt med seil, det er ikke min stil, da tror jeg heller jeg hadde gått for en ren motorbåtløsning Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Joda Astor det hadde ikke vært galt å kunne sitte oppe i høyde der man kan se rett ut av vinduer, jeg hadde ikke lagt meg ned og dødd om jeg måtte bo i f.eks denne Flott skute! Man har lov å drømme. Den du linket til var utrolig tøff. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
volfro Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 Den var vel ikke direkte overrigget da, men funker sikkert greit. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2010 (redigert) Ønsker alle båtboere en riktig God Jul Redigert 21.Desember.2010 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.