Jump to content

Endelig båtboer..

Anonym

Recommended Posts

Bor ombord fremdeles eg og, på 4 året... I år har vi laget ett helt samfunn på kaien. Er 12 personer i 7 båter som bor på samme kaien. Julebordet vårt endte opp med 16 båtboere, ett realt sjøslag.. Kaldt i Trondheim i år og, men det går no greit. Vi flyter, selv om 3 båter har sunket i trondheim hitill i år.

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Så dere bruker såpass med diesel ja, jeg bruker nesten ikke dieselvarmeren i det heletatt men så bruker jeg dog endel strøm da. Har 2stk 2000W oljeovner + en på 1000W som går på full mugge hele tiden, det holder akkurat slik det er nå med rundt 10minus, begynner det å blåse i tillegg så må jeg hjelpe på med dieselen men da blir det gjerne i overkant med 10000W.

Kanskje det hadde vært mer fornuftig med en vifteovnløsning som blåser varmluften langs dørken, noen tips ?

Har en båtnabo her som er på 9ende året i båt her, og i tillegg 2 båter til som bor en dag eller to innimellom men ikke noe fast

På 8 året ombord nå.

Ser ut til å bli den kjøligaste vinteren så langt, etter at vi flytta frå vestlandet og inn til Leangbukta i Asker. Blir første vinteren vi fryser inne i isen. :smiley:

Varme er ikke noe problem, da vi har etterisolert hele båten, og dermed halvert strømutgiftene.(men savner vinteren i karibien)

Happy sailing....

:santcheer1:

Skulle jeg flyttet i båt ville jeg i hvertfall ikke sittet i kjellern. Store panoramavinduer ut mot der utsikten er best. Tildekket mot brygge ol for å holde på varmen. Men det er selvsagt en smak sak. Og da måtte det bli en motorbåt helt klart. En trasker roller grader på drøye 40 fot. Mariell bor ombord i en trader

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Er på min tredje vinter i år, og det blir første vinter i innredet og isolert båt. Det blir også første vinter uten liggeplass til land. Kona var med i to år, men etter all den tiden i noe som mest minnet om en falleferdig brakke, har jeg nå noe problemer med å overbevise henne om at det faktisk kan være helt OK, også.

EDIT: Det er mørkt og trist å leve under en presenning, men etter å ha prøvd uten er jeg ikke i tvil om at det er verdt alt bryet!

Redigert av Guest (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...