Swingswong Startet 29.Januar.2021 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2021 Jeg har noen riper både her og der, samt noen flekker i den syntetisk teaken. Jeg leser at det skal gå an å pusse denne i lengderetning. Har noen erfaring med å gjøre det? Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 29.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2021 Går fint det. Med 180 papir kan du slipe med eksentrersliper også. Kanskje grovere, prøv deg frem. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 29.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2021 De natene ser da veldig ut som pålagt farge. Er det Flexiteak eller lignende du mener? Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 29.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2021 52 minutes ago, BØstrøm said: Går fint det. Med 180 papir kan du slipe med eksentrersliper også. Kanskje grovere, prøv deg frem. Eksentersliper vil gjøre vondt verre med eksentriske slipespor. Båndsliper eller kloss i lengderetning som TS selv spør om blir riktig, med forbehold om hvor dypt "naten" går. Ligger den kunn i overflaten vil den jo bli borte med sløsingen..... Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 29.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2021 https://www.flexiteek.com/flexiteek-2g/faqs/ De anbefaler håndsliping med 60-80 papir i lengderetning. Brukes det for fint papir eller maskin mister du strukturen i overflaten. Felxiteek og isiteek er vinyl, natene i disse produktene er gjennomgående. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ida Marie III Svart 29.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2021 Jens_P skrev 7 minutter siden: https://www.flexiteek.com/flexiteek-2g/faqs/ De anbefaler håndsliping med 60-80 papir i lengderetning. Brukes det for fint papir eller maskin mister du strukturen i overflaten. Felxiteek og isiteek er vinyl, natene i disse produktene er gjennomgående. Jeg fikk lagt isiteek på min badeplattform i høst... Den natingen på bilder over ser ikke ut som isiteek... Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 29.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2021 Jeg aner ikke hva dette er. Det var i båten når jeg kjøpte den. De svarte stripene er gjennomgående. Har forsøkt å vaske den med zalo, men får den liksom ikke ren. Ingen som har noen før/etter bilder? Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 29.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2021 Ida Marie III skrev 23 minutter siden: Jeg fikk lagt isiteek på min badeplattform i høst... Den natingen på bilder over ser ikke ut som isiteek... Skulle til å si det samme. Så om han som har startet tråden vil ha råd bør han nok si hva slags syntetisk teak dette er. Er det en billig kina eller biltema synt teak så tviler jeg på at man kan slipe den. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 29.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2021 Swingswong skrev 2 minutter siden: Jeg aner ikke hva dette er. Det var i båten når jeg kjøpte den. De svarte stripene er gjennomgående. Har forsøkt å vaske den med zalo, men får den liksom ikke ren. Ingen som har noen før/etter bilder? Er umulig å gi råd om ett produkt man ikke vet hva er. Samme gjelder bilder, for man vet ikke om det er samme produkt. Isiteek kan man slipe, Biltemas variant ville ikke jeg prøvd på. Heller ikke på billige Aliexpress / Ebay varianter. Har denne syntetiske teaken hard eller bløt overflate? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 29.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2021 Nærbilder av isiteek, rett ut av esken: Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Swingswong Svart 29.Januar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2021 Det så veldig bra ut! Skal forsøke å pusse litt på det når det blir over 0 og motorrommet nærmer seg ferdig ? Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 30.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2021 Ida Marie III skrev for 4 timer siden: Jeg fikk lagt isiteek på min badeplattform i høst... Den natingen på bilder over ser ikke ut som isiteek... Vil ikke kapre tråden, men er du fornøyd med Isiteek på badeplattformen? Sitter det godt? Vurderer å legge det på dørken i jolla mi. Om det er å anbefales så gjør jeg det. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 30.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2021 The Saint skrev for 8 timer siden: Vil ikke kapre tråden, men er du fornøyd med Isiteek på badeplattformen? Sitter det godt? Vurderer å legge det på dørken i jolla mi. Om det er å anbefales så gjør jeg det. Ja, så langt er jeg veldig fornøyd...men jeg har jo bare hatt det siden i høst.. Kjøpte det oss Maritim...jeg tror det er velprøvde greier...og ser fantastisk naturlig ut.. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2021 La på fordekket på ca 2m2 i våres. Adkomst til båt i havn er over fordekk. Godt fornøyd etter en sommers bruk. Greit å gå på, blir ikke varmt eller mykt i sola. Er så godt fornøyd at jeg skal bytte ut mer, bl.a. badeplattform. Sliter med klissete nater i originalt teakdekk fra 2007 og velger Isiteek fremfor å bytte nater. Bør ikke dra ting over dekket, men løfte da det lett blir riper. F. eks. fra knotter under vesker. Kan bli striper dersom sko med mørke såler dras over flaten, men ikke noe stort problem. Bør vaskes en gang i mellom da møkk setter seg i overflate-strukturen over tid. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ida Marie III Svart 30.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2021 Jens_P skrev 12 minutter siden: La på fordekket på ca 2m2 i våres. Adkomst til båt i havn er over fordekk. Godt fornøyd etter en sommers bruk. Greit å gå på, blir ikke varmt eller mykt i sola. Er så godt fornøyd at jeg skal bytte ut mer, bl.a. badeplattform. Sliter med klissete nater i originalt teakdekk fra 2007 og velger Isiteek fremfor å bytte nater. Bør ikke dra ting over dekket, men løfte da det lett blir riper. F. eks. fra knotter under vesker. Kan bli striper dersom sko med mørke såler dras over flaten, men ikke noe stort problem. Bør vaskes en gang i mellom da møkk setter seg i overflate-strukturen over tid. Og Isiteek kan jo også slipes, som vanlig teak..om jeg har forstått det riktig... Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2021 Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
The Saint Svart 30.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2021 Takk for det. Da er valget tatt. Blir Isiteek på jolla til sommeren. Så da har jeg tre prosjekter Isiteek, puter og støpe tofte / luke til jolla. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.