Jump to content

Møbelstoff


alidal

Recommended Posts

Skal ha nytt møbelstoff i salongen. Det som var der varte i 2 år (3 sesonger):headbang: Det var da falmet og såg veldig slitt ut. Det har også vært tildekket store deler av året. Får nytt på reklamasjon, så det er ikke noe problem, men hvilket stoff skal jeg velge? Etter sigende skulle det stoffet som vi fikk, iflg. fabrikant være veldig motstandsdyktig mot det meste. Er det noen som har noen anbefalinger/bilde av stoff som ikke blir solbleket etter første året? De som har laget putene har selvsagt sine anbefalinger, men det hadde vært greit å høre andres erfaring etter noen år.

Link to post
Share on other sites

Vi trakk om salongen inne med mørkegrønt for 4 år siden. Syntetisk stoff sier Ørnhild,men virker på meg å være noe bomullsaktig. Ihvertfall er det ikke falmet på disse årene slik at det er påtagelig og det er tilogmed Ørnhild enig i :crazy: Men så har Slagskipet forede gardiner som bestandig er dradd for og cabin vinduene er vel mest å sammenligne med skyteskår og det er kanskje ganske viktig for å unngå falming.

Møbelstoff måles i et eller annet merkelig noe,og minste brukelige er 25000 av dette merklige noe. Iht Salmakere`n så vil et slikt stoff være modent for utskifting etter 5-8 år. Ørnhild trakk om en ørelappstol og valgte stoff med slitestyrke 135 000 og det stoffet trodde Salmakere`n ville vare minst 15-20 år. Prisforskjellen var omtrent en 1000 lapp.

Redigert av thor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå har jeg gamle trebåter, men jeg bruker fleecetepper av billigste slag.

Syr dem tilpasset og kan gjerne skifte flere ganger pr. sesong. Slik har jeg flotte puter og det koster nesten ikke noe. 20 kr. pr. teppe er prisen på tilud og det er mange farger å velge mellom.

 

Synsmessig er det i allefall fint. Komforen likeså...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...