Jump to content

Er dette vann i vannutskiller?

sirtroen

Recommended Posts

Hei!

dette er et bilde av vannutskilleren min. Synes det ser ut som det er litt vann i bunnen, så i dag løsnet jeg litt på skruen for drenering. La litt papir under. Motoren var i gang. Kunne ikke se at nivået på det jeg trodde var vann sank i det hele tatt. Er det ikke vann jeg ser? Papiret ble grønt av diesel. Nivået har vært slik siden jeg kjøpte båten i fjor vår. 

DB27FFED-0547-45FD-A715-D669264D178B.jpeg

BØstrøm skrev 15 minutter siden:

Det du ser er vel plastikkbunnen av glasset. Synes å huske at jeg lurte på det samme selv. Hvis dette er grovfilteret dit, ville jeg vært forsiktig med å åpne skruen under gange. Spesielt hvis tanken ligger under motor. Kan vel fort suge noe luft da...

Tanken ligger over utskilleren som ligger over motor, så jeg håpte det skulle gå bra. Gikk noen minutter etter at jeg tømte. 

Hulda skrev 13 minutter siden:

Vann.

Hvorfor kom det ikke ut? 🤷‍♂️

BØstrøm skrev 26 minutter siden:

Det du ser er vel plastikkbunnen av glasset. Synes å huske at jeg lurte på det samme selv. Hvis dette er grovfilteret dit, ville jeg vært forsiktig med å åpne skruen under gange. Spesielt hvis tanken ligger under motor. Kan vel fort suge noe luft da...

Er enig med deg her. Er nok ikke vann, men bunnen du ser. Hadde samme selv på Polaren min,  og jeg lurte fælt jeg også, om det var vann, noe det ikke var.  Hvis du ser på et bilde av Delphi filter/vannutskiller, så sees det tydelig her.

Redigert av LM 605 (see edit history)

Hadde samme vannutskiller før, og en av grunnene til at jeg ville bytte var nettopp dette. Glasset er så tykkbunnet at det kan være veldig vanskelig å bedømme om det er vann som ligger i bunnen der, eller om en bare ser glasset. Er vel kanskje uansett på tide med et filterskift før årets sesong? De koster ikke så mye de filterne, så like greit spør du meg. Da vil du i såfall uansett måtte tømme koppen, så ser du jo.... 

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

Ja, jeg har også samme vannutskiller...trodde også første gangen at det var vann...men det er bare et synsbedrag...

Egentlig et dritfilter... tungvint å skifte...

Lurer på å bytte, eller oppgradere til dette under...tror de går om hverandre... minuset er jo at det ikke er glass i dette...

2 stk  Rayton er jo dyrt....😖

a78b4c039a6769200c5363828eccd5e6-image.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...