sirtroen Startet 6.Februar.2021 Del på Facebook Startet 6.Februar.2021 Hei! dette er et bilde av vannutskilleren min. Synes det ser ut som det er litt vann i bunnen, så i dag løsnet jeg litt på skruen for drenering. La litt papir under. Motoren var i gang. Kunne ikke se at nivået på det jeg trodde var vann sank i det hele tatt. Er det ikke vann jeg ser? Papiret ble grønt av diesel. Nivået har vært slik siden jeg kjøpte båten i fjor vår. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 6.Februar.2021 Del på Facebook Svart 6.Februar.2021 Det du ser er vel plastikkbunnen av glasset. Synes å huske at jeg lurte på det samme selv. Hvis dette er grovfilteret dit, ville jeg vært forsiktig med å åpne skruen under gange. Spesielt hvis tanken ligger under motor. Kan vel fort suge noe luft da... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Februar.2021 Del på Facebook Svart 6.Februar.2021 Vann. Sitér dette innlegget Link to post
sirtroen Svart 6.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2021 BØstrøm skrev 15 minutter siden: Det du ser er vel plastikkbunnen av glasset. Synes å huske at jeg lurte på det samme selv. Hvis dette er grovfilteret dit, ville jeg vært forsiktig med å åpne skruen under gange. Spesielt hvis tanken ligger under motor. Kan vel fort suge noe luft da... Tanken ligger over utskilleren som ligger over motor, så jeg håpte det skulle gå bra. Gikk noen minutter etter at jeg tømte. Hulda skrev 13 minutter siden: Vann. Hvorfor kom det ikke ut? 🤷♂️ Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 6.Februar.2021 Del på Facebook Svart 6.Februar.2021 (redigert) BØstrøm skrev 26 minutter siden: Det du ser er vel plastikkbunnen av glasset. Synes å huske at jeg lurte på det samme selv. Hvis dette er grovfilteret dit, ville jeg vært forsiktig med å åpne skruen under gange. Spesielt hvis tanken ligger under motor. Kan vel fort suge noe luft da... Er enig med deg her. Er nok ikke vann, men bunnen du ser. Hadde samme selv på Polaren min, og jeg lurte fælt jeg også, om det var vann, noe det ikke var. Hvis du ser på et bilde av Delphi filter/vannutskiller, så sees det tydelig her. Redigert 6.Februar.2021 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 6.Februar.2021 Del på Facebook Svart 6.Februar.2021 En annen ting er at vann i vannutskiller sjelden er drikkevann. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 7.Februar.2021 Del på Facebook Svart 7.Februar.2021 Ganske så tjukk bunn på delphi ja, er lett å bli lurt! La inn en cola ring men ser att det trengs en ring til som synker til referanse punkt Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Taskeladden Svart 7.Februar.2021 Del på Facebook Svart 7.Februar.2021 BØstrøm skrev for 18 timer siden: En annen ting er at vann i vannutskiller sjelden er drikkevann. Alt kan drikkes minst 1 gang Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
seilfred Svart 8.Februar.2021 Del på Facebook Svart 8.Februar.2021 Hadde samme vannutskiller før, og en av grunnene til at jeg ville bytte var nettopp dette. Glasset er så tykkbunnet at det kan være veldig vanskelig å bedømme om det er vann som ligger i bunnen der, eller om en bare ser glasset. Er vel kanskje uansett på tide med et filterskift før årets sesong? De koster ikke så mye de filterne, så like greit spør du meg. Da vil du i såfall uansett måtte tømme koppen, så ser du jo.... Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Ida Marie III Svart 8.Februar.2021 Del på Facebook Svart 8.Februar.2021 Ja, jeg har også samme vannutskiller...trodde også første gangen at det var vann...men det er bare et synsbedrag... Egentlig et dritfilter... tungvint å skifte... Lurer på å bytte, eller oppgradere til dette under...tror de går om hverandre... minuset er jo at det ikke er glass i dette... 2 stk Rayton er jo dyrt....😖 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Februar.2021 Del på Facebook Svart 8.Februar.2021 @Ida Marie III, det er konstruert slik for at man skal unngå synsbedrag. Genialt :-) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 8.Februar.2021 Del på Facebook Svart 8.Februar.2021 Som sagt er dette et altfor tykkbunnet glassfilter. Om det er vann i det, ser man det over "synsbedraget". Om båten skvulper, ser man om vannflaten rører seg. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Sørlandet2 Svart 8.Februar.2021 Del på Facebook Svart 8.Februar.2021 Nå vet jeg ikke hvor mange grader du har i båten din, men med de temperaturer vi har hatt siste måned, så er det meste av vann frosset. Liten vits å prøve å tappe vann av tank og filter i kuldegrader, men veldig viktig å gjøre når væromslaget kommer etter kulda. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 8.Februar.2021 Del på Facebook Svart 8.Februar.2021 Hulda skrev for 3 timer siden: @Ida Marie III, det er konstruert slik for at man skal unngå synsbedrag. Genialt :-) Ja, et godt poeng der...😂😂😂 Nå har jeg vannsensor på yanmar sitt dieselfilter...mulig det blir godt nok...🤔 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.