750 Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 Kan eg koble 12v fra batteriet til D+ på dynamo? Quote Link to post
X10an Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 Nei, det bør du ikke gjøre mer en et par sekunder. D+ kommer fra batteriet gjennom en tenningsbryter og en ladelampe. Quote Link to post
Lars H. Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 Mørebad skrev for 23 timer siden: Kan eg koble 12v fra batteriet til D+ på dynamo? Hvorfor, og hva ville du oppnå med det? Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Stjernen ! Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 Kansje dynamoen lader dårlig ,og han vil prøve kjøre direkt feltspenning. Du burde ha en lyspære i kretsen så det går litt strøm. Har vært borti mange båter/dynamoer som er koblet slik. Quote Link to post
Recommended Posts