Bisse Startet 9.Februar.2021 Del på Facebook Startet 9.Februar.2021 Noen som vet om det fins noen ovn som er kombi av mikro og vanlig ovn? En ovn som kan brukes til alt? Det man feks. kan sette inn en stek, pizza, tine noe. Rett og slett fungere som rn fullverdig stekovn og mikro? 220 volt ikke noe hinder. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
k1mbo Svart 10.Februar.2021 Del på Facebook Svart 10.Februar.2021 Ja det gjør det Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 10.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2021 Ser bra ut. Hva heter ovnen? Hvor kjøpe? Har du prøvd å steke noe inne i der som feks. kjøtt/stek? Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Martine29 Svart 10.Februar.2021 Del på Facebook Svart 10.Februar.2021 Prøvde et raskt søk på nett, så det finnes slike. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Klein Svart 10.Februar.2021 Del på Facebook Svart 10.Februar.2021 Jeg har prøvd å grave litt i dette også; hadde vært greit å kunne steke småting uten å dra i gang propan. I overskapene over byssa har jeg en kjip liten verftsmontert Sharp mikrobølgeovn, og har tenkt om det kunne la seg gjøre å sette inn en komboovn i stedet. Plassen er begrenset, og den minste jeg har funnet er Elkjøps husmerke Logik L23C-serien. Den kan jeg kanskje klare å få inn, men den får blandede skussmål ifht. ytelse på varmluftsovn og grill. Effekt er 1200W. Komplett har en Severin som er litt større og hvor effekten er 1900 W. Antar den er bedre, men nok for stor for meg. Usikkerhetsmomentet er om det blir for varmt ved innbygging. Produsentene fraråder det, og jeg antar at utfordringen blir større med økt effekt. Vurderte i den anledning om jeg kunne få inn en 12V motorromsvifte som enten trekker bort eller blåser (hva er best?) luft over ovnen. Ser dog at Dragonfly i deres 40' har bygget inn en Caso MCG 25 (tror jeg det var, det også komboovn, selges på Skousen), så da har de tilsynelatende løst varmeproblematikken? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 10.Februar.2021 Del på Facebook Svart 10.Februar.2021 Kaptein Klein skrev for 3 timer siden: Jeg har prøvd å grave litt i dette også; hadde vært greit å kunne steke småting uten å dra i gang propan. I overskapene over byssa har jeg en kjip liten verftsmontert Sharp mikrobølgeovn, og har tenkt om det kunne la seg gjøre å sette inn en komboovn i stedet. Plassen er begrenset, og den minste jeg har funnet er Elkjøps husmerke Logik L23C-serien. Den kan jeg kanskje klare å få inn, men den får blandede skussmål ifht. ytelse på varmluftsovn og grill. Effekt er 1200W. Komplett har en Severin som er litt større og hvor effekten er 1900 W. Antar den er bedre, men nok for stor for meg. Usikkerhetsmomentet er om det blir for varmt ved innbygging. Produsentene fraråder det, og jeg antar at utfordringen blir større med økt effekt. Vurderte i den anledning om jeg kunne få inn en 12V motorromsvifte som enten trekker bort eller blåser (hva er best?) luft over ovnen. Ser dog at Dragonfly i deres 40' har bygget inn en Caso MCG 25 (tror jeg det var, det også komboovn, selges på Skousen), så da har de tilsynelatende løst varmeproblematikken? Ballet mye på seg det der...😉 Tror det er enklere å " dra i gang " propan om du har slik steikovn ombord nå... Vi bruker vår gass steikeovn masse til alt fra rundstykker, til middag...ikke mye styr det...😉 Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 10.Februar.2021 Del på Facebook Svart 10.Februar.2021 Eller kjøpe en liten airfryer på f eks Jula, funker fint til mye, er kjapt varm. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 10.Februar.2021 Del på Facebook Svart 10.Februar.2021 Kjelli skrev for 6 timer siden: Eller kjøpe en liten airfryer på f eks Jula, funker fint til mye, er kjapt varm. Ikke dumt forslag. Airfryer eller luftfrityr er i praksis kun en varmluftsovn g vil fungere til veldig mye. Vi har en kombinert mikro og stekeovn, dvs kun grillelement over. Bruker den til rundstykker men må snu de halvveis. Blir dog veldig bra. Den er innebygget og fra Siemens. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 12.Februar.2021 Del på Facebook Svart 12.Februar.2021 Panasonic ovnen som det refereres til er vel kun en microbølgeovn med grillelement. Ser ut som en klone av Whirlpool ovnen jeg hadde på tampen av 90-tallet..... Greit å varme en pizza i for å få brunet overflate, men ubrukelig til mat som krever annet enn kun overvarme. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 12.Februar.2021 Del på Facebook Svart 12.Februar.2021 (redigert) Mjae denna LG MC-806BLRB ugn har både mikro grill och ugn. Och jag hade tidigare en Panasonic med samma funktioner. Men anslutningseffekten vid bruk av kombi ugn/grill kommer upp i 2650W. Redigert 12.Februar.2021 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 12.Februar.2021 Del på Facebook Svart 12.Februar.2021 Kanske den här vore något Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 13.Februar.2021 Del på Facebook Svart 13.Februar.2021 Jeg dyttet inn en liten Siemens Kombiovn, den er både microbølgeovn og vanlig ovn alt ettersom hva man ønsker å lage. Sitér dette innlegget Link to post
Buster L Mercury Svart 13.Februar.2021 Del på Facebook Svart 13.Februar.2021 Gullfisk skrev for 2 timer siden: Kul motor, men tviler på at det er billig service på den. Skal vel ha olje, filter, girolje, impeller, anoder, plugger osv den også..... ...eller gearkassa "pajer", eller undervannshuset treffer noe hardt... Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 19.Februar.2023 Del på Facebook Svart 19.Februar.2023 Siden kona fikk en flott airfryer av mannen sin til jul, har vi sett hvor hendig denne er. Rask og effektiv, og lett å rengjøre. Har derfor "investert" i den minste jeg fant for å ha i båten, kun 800W, så burde gå greit å drifte fra inverteren som kan levere 2000W som maks. 800W på 12V blir jo i underkant av 67A, kjøres den i 10min blir jo det 6,7Ah. Si 10Ah med litt invertersvinn, ikke mer enn solcellene gir tilbake på under timen. 199 kroner er verdt forsøket...😅 https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/kjokkenmaskiner/tillagingsapparater/frityrgryter-og-fonduer/varmluftsfrityrkoker-014199/ Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 19.Februar.2023 Del på Facebook Svart 19.Februar.2023 larshans1 skrev for 3 timer siden: Siden kona fikk en flott airfryer av mannen sin til jul, har vi sett hvor hendig denne er. Rask og effektiv, og lett å rengjøre. Har derfor "investert" i den minste jeg fant for å ha i båten, kun 800W, så burde gå greit å drifte fra inverteren som kan levere 2000W som maks. 800W på 12V blir jo i underkant av 67A, kjøres den i 10min blir jo det 6,7Ah. Si 10Ah med litt invertersvinn, ikke mer enn solcellene gir tilbake på under timen. 199 kroner er verdt forsøket...😅 https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/kjokkenmaskiner/tillagingsapparater/frityrgryter-og-fonduer/varmluftsfrityrkoker-014199/ Ser ut som samme typen/design som de på Europris. Hadde en sådan sjøl en kort stund. Så gikk den ut som gis bort gratis, å nye kvalitets fryer fra Philips ble kjøpt inn. Er dårlig luft sirkulasjon i mange av disse billige. Philips har annet design, så luft kommer skikkelig ned under maten å sirkulere der, det gjør den ikke på samme måten på disse billige. Men greit 199kr er ingen stor investering hehe Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Lars Hansen Svart 19.Februar.2023 Del på Facebook Svart 19.Februar.2023 Okkaby skrev 1 minutt siden: Ser ut som samme typen/design som de på Europris. Hadde en sådan sjøl en kort stund. Så gikk den ut som gis bort gratis, å nye kvalitets fryer fra Philips ble kjøpt inn. Er dårlig luft sirkulasjon i mange av disse billige. Philips har annet design, så luft kommer skikkelig ned under maten å sirkulere der, det gjør den ikke på samme måten på disse billige. Men greit 199kr er ingen stor investering hehe Har Philips XL ettellerannet hjemme som fungerer veldig bra😊 Det jeg lette etter til båten, er en med liten effekt. 800W lar seg lett drive av inverteren, så gir den en sjanse.. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 20.Februar.2023 Del på Facebook Svart 20.Februar.2023 Et lite tips om airfryer, har den en dør, så kan en ha brett eller rist, og de blir mer anvendelige Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 20.Februar.2023 Del på Facebook Svart 20.Februar.2023 16 minutes ago, Kjelli said: Et lite tips om airfryer, har den en dør, så kan en ha brett eller rist, og de blir mer anvendelige Denne så ut til å være i et hendig format: https://www.power.no/kjoekkenmaskiner/kjoekkenapparater/airfryers-og-frityrkokere/airfryers/ninja-foodi-sp101eu-miniovn/p-1814792/store/ Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Bårdp Svart 20.Februar.2023 Del på Facebook Svart 20.Februar.2023 (redigert) Blir vel ikke stort annet en flatbrød en får stekt i den der. Redigert 20.Februar.2023 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_h Svart 20.Februar.2023 Del på Facebook Svart 20.Februar.2023 Arne Henriksen skrev for 1 time siden: Denne så ut til å være i et hendig format: Så grei ut, men når den trekker 2400w så sliter selv min 3000w inverter etter en stund tror jeg. Er også på jakt etter ovn eller air frier løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 20.Februar.2023 Del på Facebook Svart 20.Februar.2023 Den trekker vel kun 2400W til den blir varm. Deretter ligger effekten nokk kun inne i perioder styrt av en termostat. Totalforbruket til en ovn er nokk stort sett det samme uavhengig av max effekten. Her er det nokk heller ting som isolasjon som spiller inn. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 21.Februar.2023 Del på Facebook Svart 21.Februar.2023 Bårdp skrev for 10 timer siden: Den trekker vel kun 2400W til den blir varm. Deretter ligger effekten nokk kun inne i perioder styrt av en termostat. Totalforbruket til en ovn er nokk stort sett det samme uavhengig av max effekten. Her er det nokk heller ting som isolasjon som spiller inn. Hjelper jo ikke det, så lenge den periodevis trekker mer strøm enn man har tilgjengelig... Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 21.Februar.2023 Del på Facebook Svart 21.Februar.2023 Sant det. Men uansett max effekt skal en jo ha litt av en batteribank om en skal kjøre en stekeovn på den over noe tid. Vil tro det fort går 4-5 Kwt for å tilberede juleribba. Og det tilsvarer jo ca 400 At fra et 12V anlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Ø.L Svart 23.Februar.2023 Del på Facebook Svart 23.Februar.2023 https://en.russellhobbs.com/products/cooking-and-baking/mini-oven Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 23.Februar.2023 Del på Facebook Svart 23.Februar.2023 Jeg har selv en slik ovn fra Fisher & Paykel. Den er for innbygging og jeg har gode erfaringer med denne. Krever 15A. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.