krl Startet 26.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2005 Styringen på drevet mitt er feilmontert og utgjør mye slakk. Mangler noen deler som sylinderen skal festes på (brakett + lenkearm + ???). Har Sleipner hydr. styring for 290-drev uten servo. Har noen bilder av styringen som viser orginal-festene? Nå er sylinderen festet til akter-speilet med overføringsledd til styrearmen. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 28.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2005 Hei! Ser du ikke har fått noen svar ennå... så jeg prøver... Jeg har en AQAD41 m/290DP og har bilde av originalfestene.... Men, jeg har VP's originale servo og ikke Sleipners hydraulikk, så jeg er ikke helt sikker på om jeg har det du etterspør. Er det bilde av Sleipners originale fester eller VP's originale fester?? :-) steinar Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 28.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2005 Orginalfestet er et aluminiumsrør ca 250 mm langt med utvendige gjenger i den ene enden, og en påsveiset flat plate med to hull i på siden. I tillegg kommmer lenk-armen. Dersom din sylinder er festet på akterspeilet, er det mulig du har feil type. Sjekk om den har innvendige gjenger i den enden stempelstanga kommer ut, har den det kan den være riktig, hvis den har en brakett på selve sylinderen, er den beregna for vanlig ror. Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 28.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2005 Denne sylinderen er beregnet å montere på orginal-festene til 290-drevet. Sylinderen har utvendige gjenger og skal skrues fast i en brakett som originalt står på drevet og stempelet festes på en lenkearm. Denne braketten og lenkearmen er fjernet her, og det er laget en brakett som er festet på akter-speilet. Dette fungerer dårlig, og jeg må enten bytte til en type med kulekobling i bakkant beregnet for ror, eller få tak i braketten og lenkearmen. Finner ikke bilde av dette noen plass i hånd-boken, og lurer på hvordan det hele ser ut. Har du bilde av originalfestene fra Volvo får jeg vel det jeg er på jakt etter. Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 28.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2005 Tar opp igjen denne. Har noen et bilde av styringen sin? Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 29.Desember.2005 Del på Facebook Svart 29.Desember.2005 Tar opp igjen denne. Har noen et bilde av styringen sin? Yepp, Jeg har noen bilder jeg tok da jeg hadde motoren ute (for å få byttet kuleventilen på kjølevannsinntaket på drevet). Det er ikke sikkert at du kan bruke disse, men se om de hjelper deg. Dersom det er noe spesifikt du ser etter (som fester, andre vinkler, etc.) gi beskjed, da jeg har en god del flere bilder. (Bruker det som dokumentasjon etc. når jeg moterer delene igjen...). Her er et lit mer "oversiktbilde": :-) steinar Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 29.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2005 Orginalfestet er et aluminiumsrør ca 250 mm langt med utvendige gjenger i den ene enden, og en påsveiset flat plate med to hull i på siden. I tillegg kommmer lenk-armen. Dersom din sylinder er festet på akterspeilet, er det mulig du har feil type. Sjekk om den har innvendige gjenger i den enden stempelstanga kommer ut, har den det kan den være riktig, hvis den har en brakett på selve sylinderen, er den beregna for vanlig ror. Takk for bilder og svar. Det er nok beskrivelsen som "gruff" har som jeg gjerne skulle sett bilder av. Sitér dette innlegget Link to post
juhl Svart 29.Desember.2005 Del på Facebook Svart 29.Desember.2005 Hej Krl Send mig dit fax no og jeg kan sende dig kopi af VP installations vejledning Send det til Nerak@email.dk så får du det i morgen Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 30.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2005 Takk til Juhl for faxen, men denne var også for servo-styring, og er et litt annet system. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 30.Desember.2005 Del på Facebook Svart 30.Desember.2005 Så du skal ikke ha servo? Eg har et komplett sett servopumpe og sylinder liggende... Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 30.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2005 Så du skal ikke ha servo? Eg har et komplett sett servopumpe og sylinder liggende... Takk som byr. Har nok ikke behov for noe servo til styringen min. Blir bare mere slanger og trangt nok i motor-rom fra før. Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 18.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2006 Så du skal ikke ha servo? Eg har et komplett sett servopumpe og sylinder liggende... Har nå funnet ut at jeg kanskje kan bruke det originale festet på skjoldet til styringen min. Skruehullene var fylt med noe middel, så jeg fant gjenger langt nedi der da jeg skulle undersøke muligheten for oppgjenging av hullene. Vet ikke om det skal være slik, men jeg har et tomrom på ca. 2 cm før gjengene begynner, ca 2 cm med gjenger også, m10 / 3/8 UNC? (helicoil). Istedenfor å kjøpe meg en større rattpumpe vil jeg først vurdere servoen. Har du alt jeg trenger til servostyring? Bilder? Hva med snekke og wire? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 20.Januar.2006 Del på Facebook Svart 20.Januar.2006 Skal legge inn et bilde over helgen. Settet er nytt og komlett. Har snekke liggende, men har planer om å bruke den selv. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Januar.2006 Del på Facebook Svart 24.Januar.2006 Har nå funnet ut at jeg kanskje kan bruke det originale festet på skjoldet til styringen min. Skruehullene var fylt med noe middel, så jeg fant gjenger langt nedi der da jeg skulle undersøke muligheten for oppgjenging av hullene. Vet ikke om det skal være slik, men jeg har et tomrom på ca. 2 cm før gjengene begynner, ca 2 cm med gjenger også, m10 / 3/8 UNC? (helicoil). Istedenfor å kjøpe meg en større rattpumpe vil jeg først vurdere servoen. Har du alt jeg trenger til servostyring? Bilder? Hva med snekke og wire? Hei! Her er noen bilder over det eg har liggende. Vet ikke om du trenger alt, eller om det mangler noe. Alt dette følgde med i original VP-forpakning sammen med min VP 41P motor. I tillegg var det samme utstyret alt montert på motoren. Derfor fikk eg dobbelt opp. http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...3&dx=580&dy=435 http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...5&dx=580&dy=435 http://www.eurofoto.no/show_image_stream.p...9&dx=580&dy=435 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.