vikers Startet 26.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2005 (redigert) Heisan alle, Jeg har nettopp kjøpt en motor av denne typen - usett. :) Den står i båt i dag og kunne prøvekjøres, men da dette er i Flekkefjord så ville jeg ikke ta turen for prøvekjøring. Bydde derfor 1000,- over prisantydning, og kjøpte denne. Perkins 6-354 T - Går som en klokke, ny starter, skiftet ventiler og dyser, toppakning og planet topp i 2003 ny vannpumpe sommeren 2005 etc. Hurth gir alle instumenter følger med. Måtte betale den nette sum av 6500,- for denne. Jeg synes dette høres bra ut, men hva vet jeg. Noen som kan berolige meg rundt dette. :) Jeg skal ha den i min Dorry 32, og 85 HK høres bedre ut mtp. manøvrering enn min 40 HK. Redigert 26.Oktober.2005 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post Share on other sites More sharing options...
Verrie Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Hei, kjenner ikke den motoren, men tenkte jeg kunne tipse om denne siden. Let litt så finner du...... Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Vi har noe som heter speidertjenesten her, bedre å bruke den først.. Da kan du få noen på Baatplassen til å besiktige motoren slik at nervene blir iorden JOH Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
vikers Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Takker for tips, Perlen. ..og speidertjenesten tenkte jeg ikke på. Nå er dette jo ikke all verden av kroner, og med forsikring om at denne går som en klokke og kvitteringer på alt som er byttet ( samt at jeg kunne gjerne prøvekjøre denne i båt), så er jeg jo ikke helspent. :) Jeg tenkte mer på om dette er gode motorer, reservedeler? og om dere er enige med meg i at dette var et greit kjøp? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post Share on other sites More sharing options...
Verrie Svart 26.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Perkins deler er ikke problem, ihvertfall ikke til de "mer vanlige" dvs 4.108, 4.286 etc etc. Jeg regner med at du er kjent med dette selskapet ? De skaffer alt av reservedeler, om ikke du har noen mer lokale til å hjelpe deg. Perkins har vært kjent for lavt dreiemoment, slitesterke, kan svette noe olje men alt i alt gode maskiner ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
vikers Svart 26.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2005 Har sjekket ut de lin ker som er anbefalt, men har behov for mer opplysninger. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post Share on other sites More sharing options...
Festina Lente IV Svart 27.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2005 Joda, jeg har to 6.354 HT i Festina Lente. Dette er samme motoren, den bare ligger på siden i steden for å stå oppreist som er vanlig. Om du har en 85 HK er det litt rart, da jeg ikke kan erindre andre utgaver av arten enn 125, 145 og 175 HK. Men, jeg har tatt feil før. Imidlertid blokk etc er det samme. Mine motorer har turbo og ladeluftkjøler og yder 145 HK Motoren er en 6 sylindret sak på 354 cuin, eller 5,8 liter. Den har topp turtall på 2 400 RPM, men trives best på 1 800 - 2 100 RPM (marsjfart). Den er kjent som en svært god motor med lite problemer. De er produsert i et veldig stort antal, og sto montert i mang landbruksmaskiner traktorer, gravemaskiner, industrimaotorer etc. Imidlertid ryker de endel, men ikke værre enn at det går an. Motorene mine er fra 1971, og går fortsatt fint, ikke noe å si på det. Jeg hadde av toppen på den en motoren for tre år siden fordi toppakningen røk, og det var ikke målbar slitasje på sylindervegger. Toppen ble overhalt når den først var av, det ble slipt ventiler og byttet føringer. Ellers var allt greit. Perkins angir tid til hovedservice på en slik motor til 30 000 gangtimer. Det sier vel noe. Motoren har løse sylinderforinger, og Universal Diesel har stort sett alle deler til motoren fortsatt. Men det er klart, som årene går blir jo delene dyrere, siden det blir mindre av dem etterhvert. Mine motorer har 24V anlegg, men jeg tror de også har blitt levert med 12V. Jeg regner med at du kan bli fornøyd med kjøpet, som du sier, jeg hadde ikke solgt mine for den summen. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.