pusken@online.no Startet 15.Februar.2021 Del på Facebook Startet 15.Februar.2021 Hva kan være galt, kartplotteren flimrer etter ei stunds bruk. Først var det slik at radar ikke ville starte, nå er det slik at etter noen munutters bruk så flimrer skjermen og er uleselig. Har noen erfaring med dette. Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 15.Februar.2021 Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 Ikke erfaring utover en C70 som hakket litt tilsvarende etter en lang og fuktig høst. Var ok neste gang jeg startet den, men den er tatt med hjem før tørr og varm lagring. Spent på om den oppfører seg bra til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 15.Februar.2021 Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 De gangene jeg har sett noe liknende har det vært på grunn av uren strøm. Har du noen elmotor som går i nærheten? Vifte for vinduene eller annen vifte/ elmotor? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
pusken@online.no Svart 15.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 Ingen el motor i nærheten, har fungert utmerket i 10 år til nå. Kanskje hele greia ber om å bli fornyet, men det koster litt mye. Sitér dette innlegget Link to post
Lindita Svart 15.Februar.2021 Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 Mellom hovedkort og lcdpanelet går det en bred flakabel. Løsne denne fra konnektorer i begge ender. Rens kontaktflater i enden av kabel og i konnektorer. Espen Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Før du åpner plotteren ville jeg i alle fall forsikret meg om at strømforsyningen er OK. Om nødvendig koble til et 12 volts batteri direkte på strømkabelen. Det rekker ikke å bare måle spenningen på pluggen. Det kan godt være 12 volt her vnår denne er ubelastet. Når den plugges i belastes kretsen med strøm og du kan få spenningsfall og plotteren slår seg av og da stiger spenningen og plotteren prøver å slå seg på. Dette kan se ut som blafring på skjerm, men det kan selvfølgelig være dårlig kontakt innvendig også som andre skriver Sitér dette innlegget Link to post
pusken@online.no Svart 16.Februar.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Takk for alle svar. Fikk også svar fra Raymarine i dag, de kommenterer også at flat kabel ofte er synderen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.