mrmartin123 Startet 17.Februar.2021 Link til dette innlegget Startet 17.Februar.2021 hei lagde ny tråd da den gamle ble litt rotete tenkte å legge ut noen bilder mens jeg holder på å pusser den opp jeg er 15 år og det er første gangen jeg driver med et sånt stort porsjekt så jeg tar gjerne imot tips også dette er hvordan den så ut når jeg kjøpte den Link to post
mrmartin123 Svart 17.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2021 det første jeg gjorde var å rive ut alt av båten. Link to post
Grand Banks jr Svart 17.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2021 Denne tråden blir spennende å følge. Veldig deilig med rundsitter bak! Hva tenker du å gjøre med den nå før sommeren? Når du har ute så mye som du har nå, husk å rense dieseltanken innvendig. Når du vasker kalesjen så husk å ikke ha varmt vann. Kan gjerne ligge i et badekar i 2 døgn med svakt grønnsåpevann. Ikke skrubbe med børste, men gjerne massere duken (ikke gnikke hardt). Jeg måtte bytte vann tre ganger før det sluttet å bli skittent vann. Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
mrmartin123 Svart 18.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2021 (redigert) jeg la nytt teppe og gulvbelegg nytt dashboard, i det tomme hullet kommer det et volt meter til ekstra batteriet Redigert 18.Februar.2021 av mrmartin123 (see edit history) Link to post
mrmartin123 Svart 18.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2021 begynner å nærme meg ferdig med lakking, olje og sliping, det var mye mer jobb en jeg trodde har vært i garasjen fra jeg kommer hjem fra skolen til jeg legger med i 2 månder for å bli ferdig bilde under er et bilde av hvordan det var når jeg tok det ut av båten Link to post
Grand Banks jr Svart 18.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2021 Dette blir bra! Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
mrmartin123 Svart 19.Februar.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2021 lagde en enkel traktor henger Link to post
Morten_L Svart 19.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2021 Ser ut som et bra prosjekt! Stå på videre og oppdatert tråden! Gøy å se ungdommer i gamle sjekker, båtkosen er høyest i moderat fart Link to post
cheetah Svart 19.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2021 Dette skal følges? Ser veldig bra ut. Har en nidelv 24 selv med samme motoren?? Link to post
R.O Svart 20.Februar.2021 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2021 Spennende, jeg har masse barndomsminner fra Nidelv 24. Også 15år! Imponerende. 14åringen i huset her gjør minst mulig etter skolen.. Ting tar ALLTID lenger tid enn man tror, men dette blir nok bra, lykke til videre Link to post
mrmartin123 Svart 8.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 hei, jeg er på utkikk etter et kjøleskap i min nidelv 24 men har litt lavt busjett. jeg har lest at det er isotherm 42 som passer best i denne båten, men dette blir litt dyrt for meg er det noen som vet om et litt billigere kjøleskap i ca samme størelse. MVH Martin Link to post
Heed9801 Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 mrmartin123 skrev 46 minutter siden: hei, jeg er på utkikk etter et kjøleskap i min nidelv 24 men har litt lavt busjett. jeg har lest at det er isotherm 42 som passer best i denne båten, men dette blir litt dyrt for meg er det noen som vet om et litt billigere kjøleskap i ca samme størelse. MVH Martin Har du vurdert å kjøre en slik: https://www.biltema.no/fritid/friluftsliv-og-camping/kjolevesker/kjole-varmeboks-2000041049 den første sesongen? Sette den til kjøling før du reiser ut og hive oppi fryseelementer så bør den holde seg kald ganske lenge Link to post
enslagsgjest Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 (redigert) Jula har 12V skap på tilbud nå: https://www.jula.no/catalog/fritid/friluftsliv-og-camping/campingvogn-og-bobil/campinghusholdning/minikjoleskap-604102/ Redigert 8.Mars.2021 av enslagsgjest (see edit history) Jeg er en slags gjest Link to post
Campingcruisern Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 mrmartin123 skrev for 9 timer siden: hei, jeg er på utkikk etter et kjøleskap i min nidelv 24 men har litt lavt busjett. jeg har lest at det er isotherm 42 som passer best i denne båten, men dette blir litt dyrt for meg er det noen som vet om et litt billigere kjøleskap i ca samme størelse. MVH Martin Kjøleskap til båter er jo kjempe dyre. Når vi bygger ny kjøkkenbenk til vår Fjord Weekender 24, skal vi ha en hylle for å sette en kjølebag av typen som man kan sette på høykant og så blir det som ett lite kjøleskap med dør. Det har hjul og håndtak også, så vi kan ha det med oss hjemmefra ferdig nedkjølt og med matvarer og så bare plugge det inn i 12 v i kjøkkeninnredningen tenkte vi. Har du lakkert ferdig innredningen til båten din da? Vil gjerne se bilder av hvordan det ble ? Link to post
Jens_P Svart 8.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Anbefaler deg å styre klar av disse billige termo-elektriske kjøle- (og varme-) boksene. Bruker mye strøm og kjøler dårlig. Ikke verdt pengene er min erfaring. Til dagsturer og en overnatting kommer du langt med vanlig kjølebag og kjøle-elementer fra fryseren hjemme. Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
mrmartin123 Svart 8.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2021 Campingcruisern skrev 36 minutter siden: Kjøleskap til båter er jo kjempe dyre. Når vi bygger ny kjøkkenbenk til vår Fjord Weekender 24, skal vi ha en hylle for å sette en kjølebag av typen som man kan sette på høykant og så blir det som ett lite kjøleskap med dør. Det har hjul og håndtak også, så vi kan ha det med oss hjemmefra ferdig nedkjølt og med matvarer og så bare plugge det inn i 12 v i kjøkkeninnredningen tenkte vi. Har du lakkert ferdig innredningen til båten din da? Vil gjerne se bilder av hvordan det ble ? Hei det aller meste er ferdig lakkert, jeg skal prøve å få til noen bilder av ferdig lakket treverk iløpet av uken? Link to post
Marida Svart 9.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2021 Jens_P skrev for 13 timer siden: Anbefaler deg å styre klar av disse billige termo-elektriske kjøle- (og varme-) boksene. Bruker mye strøm og kjøler dårlig. Ikke verdt pengene er min erfaring. Til dagsturer og en overnatting kommer du langt med vanlig kjølebag og kjøle-elementer fra fryseren hjemme. Helt enig i dette, det dukker opp noen pent brukte på finn innimellom, følg med der Link to post
mrmartin123 Svart 12.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 nå har jeg kommet litt videre i prosjektet og har begynt å sette inn treverk igjen, veldig deilig å endelig se litt fremgang. jeg lager nye skrå trinn fordi de gamle så helt ille ut jeg har satt varmeren også har jeg fått lagd et skilt Link to post
mrmartin123 Svart 12.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 Grand Banks jr skrev On 17.2.2021 at 23.00: Denne tråden blir spennende å følge. Veldig deilig med rundsitter bak! Hva tenker du å gjøre med den nå før sommeren? Når du har ute så mye som du har nå, husk å rense dieseltanken innvendig. Når du vasker kalesjen så husk å ikke ha varmt vann. Kan gjerne ligge i et badekar i 2 døgn med svakt grønnsåpevann. Ikke skrubbe med børste, men gjerne massere duken (ikke gnikke hardt). Jeg måtte bytte vann tre ganger før det sluttet å bli skittent vann. jeg har tatt ut tanken og vasket den godt, det var masse dritt i bunn Link to post
Grand Banks jr Svart 12.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 Det var smart å gjøre! Jeg hadde en motorstopp på et lite hyggelig sted pga drit i tanken. Med min Nidelv 24. Så det ble vasking av tank, bytte filter, lufte motor etc. Med en ettåring ombord... Gikk bra til slutt, men veldig kjekt å slippe det. Smart å vaske tanken nå ?? Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 12.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2021 Veldig fin fremgang her! Mange fine detaljer. Virker solid gjennomført Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Fortego Svart 15.Mars.2021 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2021 Dette er virkelig en 15 åring etter mitt hjerte! Veldig bra jobba! Den stå-på viljen du må ha for å gjennomføre et slikt prosjekt vil hjelpe deg masse videre i livet! https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
mrmartin123 Svart 21.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2021 Begynt å sy gardiner Begynner å skje noe nå Link to post
mrmartin123 Svart 22.Mars.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2021 da var kjøleskap bestilt, det ble et dometic 40 liter med løs kompressor jeg kan sette i batteri rommet, men det ble en stor strek i regningen. så dermed er badeplattform dessverre bort prioriter for i år hvertfall. det er dette kjøleskapet jeg har bestillt med den rammen så det blir helt innfelt i skapet. bildet er kun for illustrasjon ikke min båt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn